مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواران معین شده است
به گزارش آناسی، حجت از تعیین کردن خیابان های مستقل برای دوچرخه سواران اطلاع داد.
به گزارش خبرنگار ، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل پاک اولویت بالایی را برای برنامه های خود در نظر گرفته است.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از این اولویت ها دوچرخه سواری است، اضافه کرد: متاسفانه در تهران دوچرخه سواری نابود شده بود و کوشش بر این است که دوچرخه سواران مجددا به تهران باز گردند.
او ادامه داد: دوچرخه سواران در گذشته نیز در تهران بودند، اما به تدریج دوچرخه ها جای خود را به خودرو ها دادند و این موضوع باعث شد که دوچرخه ای در تهران نباشد. اما در سال های اخیر که شهرداری سیاست حمایت از دوچرخه را مطرح نموده، در چند راستا کار کردیم .
حجت بیان نمود: یکی از این راستا ها موضوع دوچرخه سواری اشتراکی است و در حال حاضر یک شرکت در تهران، در حال ارائه سرویس دوچرخه های اشتراکی است.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حسن دوچرخه اشتراکی بر این است که استفاده نماینده از هر نقطه ای که بخواهد دوچرخه را بر می دارد و در نقطه ای دیگر آن را رها می نماید، گفت: برای ایمنی دوچرخه ها سعی کردیم تعدادی از خیابان های اصلی و راه های مستقلی را در نظر بگیریم.
او اضافه کرد: در خیابان کریم خان زند ، آیت اله طالقانی و بخشی از خیابان کارگر شمالی راستا های ویژه ای را برای دوچرخه سواران در نظر گرفته ایم.
حجت با بیان اینکه سعی داریم راستا دوچرخه و راستا پیاده یکپارچه باشد، گفت: دوچرخه را به عنوان سواره حساب نکردیم، چراکه تردد آن در بین خودرو ها خطرناک است.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح گسترش راستا های دوچرخه سواری را در نظر داریم و در حال حاضر در حال بازسازی راستا هایی هستیم، که دور آزمایشی شان را با موفقیت طی نموده اند.
او بیان نمود:برای عابرین و افرادی که در تردد مشکل دارند و نیازمند راستا هموار هستند پیاده راه هایی را طراحی کنیم .
حجت بیان نمود: متاسفانه در سال های گذشته ساختمان ها هر طوری که می خواستند پیاده راه های مقابل ساختمان خود را طراحی می کردند و امکان داشت با پیاده راه ساختمان کناری همسطح نباشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در نظر داریم که کف ساختمان های جدید الاحداث را طراحی کنیم تا طراحان ساختمان موظف باشند پیاده راه را همتراز با خیابان و با همان شیب طراحی نمایند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان