مشهد می تواند در اقتصادِ فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد

به گزارش آناسی، خبرنگاران/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از شهرهایی که به طور جدی می تواند در اقتصاد، فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد، شهر مشهد است، هم به اعتبار کلان شهربودن و هم به اعتبار این که ده ها میلیون زائر فرصت های قابل توجهی دارند که محصولات و خدمات فرهنگی و هنری را در این شهر پیدا کنند.

مشهد می تواند در اقتصادِ فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد

عباس صالحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه اقتصاد، فرهنگ و هنر امروز به عنوان یکی از بخش های جدی اقتصاد خلاق و اقتصاد خلاق نیز به عنوان بخش جدی اقتصاد روبه رشد جهانی است.

وی گفت: سهم فرهنگ و هنر در ایران می تواند به اعتبار سابقه تاریخی در حوزه هنر، شرایط موجود خود، فعالان گسترده و وسیع هنری در کشور و شاخه های مختلف در حوزه هنر که فعالان هنری در آن حضور دارند، جدی تر از شرایط کنونی باشد. یکی از شهرهایی که به طور جدی می تواند در اقتصاد فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد، شهر مشهد است، هم به اعتبار کلان شهر بودن و هم به اعتبار این که ده ها میلیون زائر فرصت های قابل توجهی دارند تا محصولات و خدمات فرهنگی و هنری را در این شهر پیدا کنند.

صالحی گفت: یکی از ایده هایی که اکنون در فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود و با نگاه بخش دولتی، عمومی و خصوصی می تواند فرصت های بیشتری را برای حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر پدید بیاورد، خیابان ها و گذرهای فرهنگ و هنر است که در این جا شاهد یک اتفاق خوب هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: در این محیط حدود 70 واحد اقتصاد فرهنگ و هنر کنار هم قرار گرفتند که فرصت خوبی را با توجه به موقعیت مشهد ایجاد می کند تا مردم مشهد و زائران بتوانند محصولات فرهنگی و هنری این استان و شهر را در این فضا ببینند و بر این که در سبد کالای خریداری خود محصولات فرهنگی و هنری را به عنوان یک کالای خوب در اختیار بگیرند و به فضاهای مختلف ایران و کشورهای غیرایرانی عرضه کنند، تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: این طرح بیش از یک سال است که شروع شده و شهرهای مختلفی به این اقدام روی آوردند. این اولین پروژه در مشهد بوده و چند پروژه دیگر در حال پیگیری است. تفاهم نامه برای این گذر دو ساله است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

صالحی گفت: کالاهای فرهنگی و هنری می توانند رابطه سریع تری با سبد سوغات زائر داشته باشند و این بازار می تواند در سبد سوغات زائر از نظر محصول و نوع خرید تفاوت ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 668

به "مشهد می تواند در اقتصادِ فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد می تواند در اقتصادِ فرهنگ و هنر جایگاه قابل توجهی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید