مطالبه گری، جایگاه شورای عالی استان ها را ارتقا می بخشد

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران-فنودی با بیان اینکه برای ارتقای جایگاه شورای عالی استان ها، روحیه مطالبه گری را باید تقویت کنیم، از مهم ترین مسائل استان خراسان جنوبی نیز سخن گفت.

مطالبه گری، جایگاه شورای عالی استان ها را ارتقا می بخشد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور خود در دومین اجلاس این شورا در دوره ششم گفت: شاخص های توسعه در این استان وجود ندارد.

وی با بیان این موضوع که دولت ها آمده و رفته اند اما اتفاق خاصی در استان ما رخ نداده است ، عدم وجود جاده مناسب و کمبود آب شرب و خشکسالی را از مهم ترین معضلات استان خراسان جنوبی دانست و اضافه نمود: هفتصد روستا با تانکر آبرسانی می گردد که این شرایط در شأن مردم شریف ما نیست.

فنودی توضیح داد: عدالت زمانی به وجود می آید که توسعه متوازن در کشور باشد، اکنون از نقطه مرزی استان خراسان جنوبی تا اولین بیمارستان در دسترس، سه ساعت فاصله است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها گفت: هفتاد و پنج درصد از صادرات غیرنفتی از مرز استان ما می گذرد اما جاده نداریم و مهاجرت به استان های دیگر روز به روز بیشتر می گردد خواهان اقدام عملی مسئولان در راستای برطرف مسائل مردم این منطقه شد.

فنودی عدم مطالبه گری را از مسائل دوره های گذشته شورای عالی استان ها دانست و گفت: برای اینکه جایگاه این نهاد حفظ گردد، باید مطالبه گری داشته باشیم.

وی در پایان با تأکید بر بازنگری در بخشی از قوانین شوراها توضیح داد: در قوانین شوراها مشکل وجود دارد که باید حل گردد، برای مثال کارمند شهرداری، رئیس شورای شهر نیز است که این بسیار اشتباه و باعث بروز معضلات می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2111

به "مطالبه گری، جایگاه شورای عالی استان ها را ارتقا می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبه گری، جایگاه شورای عالی استان ها را ارتقا می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید