مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!

به گزارش آناسی، پورشه چندی قبل طیف گسترده ای کانسپت های دیده نشده خود را معرفی کرد اما این رودستر کوچک جزو آن ها نبوده است.

مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!

به گزارش خبرنگاران، پورشه 550 وان که در سال 2008 فراوری شده توسط فردیناند پژ رئیس اسبق گروه فولکس واگن و به عنوان ادای احترامی مدرن به پورشه 550 اسپایدر جیمز دین سفارش داده شده بود. والتر داسیلوا که طراح این خودرو بود تصاویر 550 وان را در حساب کاربری خود منتشر نموده است.

این رودستر کوچک طی همه این سال ها پروژه ای مخفی باقی مانده و بعضی ویژگی های آن همچون ورودی های هوا و اگزوز مرکزی شبیه پورشه دهه 50 میلادی است.

در بخش عقب یک اسپویلر دیده می گردد که در سرعت های مشخص به صورت الکتریکی بالا می آید. البته به نظر می رسد این یک خودروی نمایشی است زیرا اگزوز به هیچ چیزی متصل نیست.

550 وان دارای کابینی با طراحی کامل بوده و از جمله ویژگی های آن می توان به گیربکس 6 سرعته دستی شبیه آئودی R8 و دستگیره های درب خاص را نام برد.

هواداران تیزبین پورشه همچنین متوجه ورودی های هوای روی درب با طراحی سه شیار خاص خواهند شد.

در این کابین مینیمالیستی بعضی سطوح فلزی و پدال های آلومینیومی به همراه غربیلک فرمان D شکل و دورشمار موجود در وسط پشت آمپرها دیده می گردد.

گفته شده این خودرو هرگز وارد خط فراوری نشد زیرا مدیران پورشه برنامه های دیگری داشتند. بجای سرمایه گذاری روی محصولی که با باکستر همپوشانی دارد، پورشه سرمایه خود را صرف برنامه های دیگر از جمله شاسی بلندهای کاین و ماکان کرد.

فردیناند کارل پژ در سال 2019 فوت شد و لامبورگینی به خاطر گرامیداشت نام و یاد او اقدام به چسباندن پسوند FKP 37 به نام سیان کرد.

اگرچه 550 وان هرگز وارد خط فراوری نشد اما محصولات بسیار مهمی در زمان مدیریت پژ در گروه فولکس واگن فراوری شدند. آئودی کواترو و بوگاتی ویرون جزو مهم ترین این خودروها هستند.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1542

به "مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید