مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

به گزارش آناسی، معمولا آلاچیق و پرگولا با یکدیگر اشتباه می شوند. آلاچیق فضایی محصور و بسته بوده و دارای سقفی بسته می باشد و برخلاف پرگولا معمولا شکلی مدور بر روی کف دارای ارتفاع بوده که افراد را از رطوبت موجود در فصل بارندگی حفظ می نماید؛ جهت ایجاد تنوع و تفریح در فضای باز و هم بعنوان فضای غذاخوری و فضایی کاربردی و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

دارای فضایی خصوصی بوده و مانع از مشرف شدن می شود که این امر مستلزم طراحی پرگولا و شاخه های تاک و انگور بوده که چشم انداز کلی زیبایی را خلق می کند. این سازه اغلب با ساختارهای زیر اشتباه می شود، این ساختارها معمولا دارای ساختاری مشابه با پرگولابوده یا دارای عناصر مشابه می باشند.

پرگولا ترمووود، پرگولا چوب پلاست، پرگولا چوبی و پرگولا فلزی، جهت افزودن فضای خصوصی و ایجاد سایه، می تواند متصل به بنا و دارای فضایی جهت نشستن در نظر گرفته شود ولی می تواند باسم فضایی مستقل و جدا از بنا، باسم نقطه کانونی در چشم انداز، هم ساخته شود.

کلیه پروفیل های سازه از راه محاسبات تعیین می شود که باید قادر به تحمل وزن خود باشند. در پایان پوشش (کاور) کلیه سطوح با مصالحی از جمله چوب و سنگ کار می شود که از طریق پیچ گالواهمه و کلیپس به المان سازه پرگولا نصب می شوند.

چوب: متریالی کلاسیک برای ساخت پرگولا است. چوب نماینده سبک زندگی مدیترانه ای است که در محیط باز، طبیعت واقعی را تداعی می کند. الوارهای چوبی می توانند سرمایه گذاری عالی از نظر دوام و زیبایی باشند. متداول ترین انواع چوب شامل ماهون، سرو، چوب قرمز و ساج است. این چوب ها حاوی روغن طبیعی هستند که باعث مقاومت بیشتر در برابر پوسیدگی، پیچ و تاب، رطوبت و حمله موریانه ها، قارچ ها و حشرات هستند. در هر صورت می توان در محیط ها با بارندگی شدید از مواد ضد رطوبت برای سطح نهایی چوب استفاده کرد.

منبع مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1935

به "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید