مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون

به گزارش آناسی، غالباً پیکاپ ها در ایران برای کسب وکارهای شخصی و فردی مورد استفاده قرار می گیرند، اما بخشی از آن ها نیز در ارگان ها و سازمان ها استفاده می شوند. با توجه به این که بیش تر مشتریان این کلاس از خودرو مردم عادی هستند، طبیعی است که قیمت، نوع کارکرد، مقدار تحمل بار و کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات این خودروها بیش ازپیش اهمیت پیدا می نماید. در این مورد، البته پیکاپ ها و وانت بارهای مختلفی وجود دارند. در این مطلب نگاهی به مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون دو کابین می اندازیم و هر یک از آن ها را از منظرهای مختلف آنالیز می کنیم.

مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون

مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ دو کابین

یکی از رقبای سنتی این پیکاپ را می توان نیسان پیکاپ دو کابین دانست. فراوری نیسان های پیکاپ دو کابین تا سال 1393 ادامه داشته است و بیش تر به DX معروف بودند. این پیکاپ نیز در کلاس شاسی بلندها واقع شده است و سعی نموده از خشونت وانت بارها فاصله بگیرد و طراحی بدی هم ندارد، اما از نظر طراحی و بدنه، شرایط کاپرا دو کابین را باید بهتر ارزیابی کنیم.

با مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ دو کابین به این نتیجه می رسیم که راحت نبودن جایگاه های عقب و نیز مصرف سوخت بالا در هر دو پیکاپ به چشم می خورد و از این نظر بسیار به هم شبیه اند. نکته جالب در قدرت ایجادشده بالاتر نیسان پیکاپ دو ابین است که عملاً 5 اسب بخار بیش تر از کاپرا دو کابین قدرت فراوری می نماید.

شرایط استاندارد آلایندگی نیسان پیکاپ دوکابین نیز یک درجه بهتر از کاپرا دو کابین است. از نظر قیمت گذاری نیز البته شرایط تقریباً یکسان است، مگر این که بخواهیم نسخه صفر کاپرا دو کابین را با نسخه های کارنموده نیسان پیکاپ دو کابین مقایسه کنیم که معقول به نظر نمی رسد.

رجحان دیگر نیسان پیکاپ دوکابین را باید در پشتیبانی از سوی شرکت های پارس خودرو و سایپا دانست که باعث می گردد تا تأمین قطعات و خدمات آن کار راحت تری باشد.

مقایسه کاپرا دو کابین با فوتون دو کابین

مقایسه بعدی با پیکاپ دو کابینی از کمپانی ایران خودرو است که آن را به نام فوتون دو کابین می شناسیم. از نظر قیمت، البته شرایط کاپرا دوکابین بهتر است چراکه قیمت فوتون بالاتر است که البته تابعی از قانون عرضه و تقاضاست.

فوتون دو مدل بنزینی و دیزلی دارد که مدل دیزلی آن، دیگر فراوری نمی گردد. حجم پیشرانه آن 2.4 لیتر و قدرت فراوریشده اش نزدیک به 136 اسب بخار است که نشان می دهد رجحان چندانی نسبت به کاپرا دو کابین ندارد. استاندارد آلایندگی فوتون نیز یک درجه بالاتر و بهتر از کاپرا دوکابین است. از بابت مصرف سوخت، سرعت و … نیز تفاوت معناداری میان این دو پیکاپ دیده نمی گردد.

فوتون نیز مثل کاپرا آپشن ها و امکانات مختلفی دارد؛ دو کیسه هوا، کمربند ایمنی سه نقطه ای، ترمز ضدقفل، سنسور دنده عقب، قفل مرکزی، شیشه و آینه برقی و … از نظر امکانات هم دو خودرو مشابهت های زیادی با هم دارند. از منظر طراحی نیز دو خودرو سعی نموده اند حداقل های لازم را رعایت نمایند، اما بااین حال به نظر می رسد که شرایط کاپرا دوکابین بهتر و قابل قبول تر باشد.

مقایسه کاپرا دو کابین با فوتون دو کابین در می یابیم که طراحی داخل کابین فوتون نیز ساده تر و دل سردنماینده تر به نظر می رسد. البته یکی از نکته های مهم فوتون، پشتیبانی به وسیله ایران خودرو است؛ امری که باعث می گردد در مقایسه میان این دو خودروی چینی تبار، کمی وزنه به این سمت سنگینی کند. هرچند نمی توان از تفاوت قیمت معنادار آن ها نیز گذشت.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2214

به "مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید