موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه موافقت کردند.

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه

کنندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کرمانشاه با 124 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 224 کننده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون گزارش بررسی این تحقیق و تفحص در نشست کمیسیون امور داخلی کشور قرائت کرد و گفت: در اجرای ماده (212) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از دستگاه های اجرایی در مورخ 1399/5/11 در اختیار متقاضی تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ 1400/1/17 متقاضی مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ - کمیسیون که با حضور 14 نفر حاضرین از کنندگان عضو کمیسیون، متقاضی تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

وی بیان نمود: محورهای تحقیق و تفحص عبارتند از بررسی عملکرد اقتصادی ءاقتصادیء عمرانی وسیاسی استانداری کرمانشاه از 1396تا 1399 و ملکرد اقتصادی، اقتصادی، عمرانی و سیاسی استانداری کرمانشاه از سال 96 تا 99.

همچنین سیدجواد حسینی کیا کننده درخواست کننده این تحقیق و تفحص بیان نمود: نظارت حق کننده است و در مواردی که صدای کننده ملت به جایی نمی رسد، راهی جز استفاده از ابزارهای نظارتی وجود ندارد.

کننده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرمانشاه حق خود را به انقلاب ادا کرده است، این استان بیش از 1200 بار بمباران شده است، 10 هزار شهید تقدیم کشور کرده و بالغ بر 21 هزار جانباز داشته است اما بیکارترین استان کشور شناخته می شود و از سوی دیگر به عنوان گرانترین استان کشور رتبه بندی شده بنابراین نمی توان نقش مدیران ارشد استانی را نادیده گرفت.

وی بیان نمود: علاوه بر بیکاری، مسائل آب و فاضلاب استان همچنان حل نشده است و با گذشت چندین سال از زلزله هنوز عده ای از مردم در کانکس زندگی می کنند و باید مدیریت ارشد استان در این باره توضیح دهد. البته می گویند استاندار کرمانشاه جزء مدیران پیروز دولت است؛ در این حالت باید دید باقی مدیران چه عملکردی دارند.

این کننده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از توزیع نامناسب اعتبارات در استان تأکید کرد: ضمن اینکه استان کرمانشاه جزو گرانترین استان های کشور محسوب می شود، در شاخص فلاکت رتبه اول را دارد، از این رو نیازمند تحقیق و تفحص جامع از مدیرانی است که دست کج داشته و صورت جلسه های صوری می نویسند و با رفتارهای سیاستی و رفاقتی گرفتاری هایی برای استان ایجاد کرده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1762

به "موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید