نکات ریز سالاد سزار؛ سالادی خوش طعم و مقوی

به گزارش آناسی، سالاد سزار معمولا در بیشتر رستورانها سرو شده و دستورهای متفاوتی دارد. به عبارتی، در هر کجای جهان این سالاد را با مواد غذایی مختلفی آماده می نمایند. در ایران چند سالی است که این سالاد شیفته پیدا نموده و در منوی بیشتر رستورانها میتوان نام آن را مشاهده کرد. البته، امکان تهیه آن در خانه نیز وجود دارد و شما می توانید با تهیه مواد لازم، این سالاد خوشمزه را خودتان آماده نمایید. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا شما را از طرز تهیه سالاد سزار خانگی و نکات ریز سالاد سزار مطلع کنیم.

نکات ریز سالاد سزار؛ سالادی خوش طعم و مقوی

مقدار کالری

با توجه به مواد غذایی مختلف موجود، مقدار کالری فرق می نماید و میتوان گفت که در یک ظرف سالاد سزار چیزی حدود 470 کیلو کالری وجود دارد. برای کاهش چربی و مقدار انرژی این سالاد میتوان مرغ و نان تست را در فر قرار داد. در واقع، با این کار احتیاجی به سرخ کردن نیست و از مقدار روغن مصرفی هم کاسته می گردد. امکان استفاده از روغن دانه های گیاهی نظیر روغن کنجد نیز در طرز تهیه سالاد سزار هست. به جای سس مایونز استفاده از ماست های هم خورده و کم چرب بسیار مناسب بوده و از چربی و انرژی سالاد می کاهد. در تهیه این سالاد می توانید از سفیده تخم مرغ پخته شده نیز استفاده کنید البته نباید سفت شده باشد.

اولین سالاد سزار در تاریخ

کسی که این سالاد را ابداع کرد، سزار کاردینی بود که در شهر تیخوانا مکزیک بسر می برد. سرآشپز سزار کاردینی در رستورانی مشغول بکار بود که در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا واقع شد. زمانی که این سالاد بوجود آمد، مردم مکزیک از آن بسیار استقبال کردند. پس از آن نیز این سالاد در آمریکا معروف گشت و با استقبال مردم این کشور روبرو شد.

راز خوشمزه شدن سالاد سزار

برای تهیه سس شما به مواد زیر احتیاج دارید:

  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری پنیر رنده شده
  • 3 قاشق غذاخوری سس مایونز کم چرب
  • فلفل سیاه
  • نمک
  • 2 قاشق غذاخوری سس خردل یا دیژون

ابتدا، باید تمامی این مخلفات را با هم ترکیب نموده و آنقدر هم بزنید که حالتی کرمی به خود بگیرند. اگر می خواهید که سالاد سالم تر و ارگانیک تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از سفیده تخم مرغ به جای سس مایونز کم چرب استفاده نمایید. پس از اینکه مواد اولیه سس حالت کرمی پیدا کردند، میتوان فلفل و نمک را به آنها اضافه کرد. در رابطه با انتخاب طعم سس، شما کاملا مختار هستید و می توانید آنچه را که مطابق با ذائقه خودتان است، درست کنید.

جلوگیری از بیماری های قلبی

در طرز تهیه سالاد سزار خانگی از سینه مرغ بهره می برند که سرشار از پروتئین است. در سینه مرغ ویتامین هایی نظیر A و B6 هم وجود داشته که هر کدام برای بدن بسیار مفیدند. به عنوان مثال، B6 می تواند مانع از بیماری های قلبی و عروقی گردد. معمولا، جهت مزه دار کردن سینه مرغ از فلفل سیاه، نمک و روغن زیتون استفاده می کنند و بعد از مزه دار کردن، باید آن را درون روغن گریل کنند. قبل از سرو سالاد و تهیه سایر قسمتها میتوان مرغ را آماده کرد و با این کار، کیفیت سالاد بالا می رود و مرغ ها نیز گرم می مانند. براساس نکات ریز سالاد سزار باید بدانید که امکان استفاده از تن ماهی و میگو نیز به جای سینه مرغ وجود دارد.

سس ورچستر و سالاد سزار

سس ورچستر یک سس بریتانیایی بوده که انواع گوشت و کباب را با آن مزه دار می کنند. بعلاوه، در تهیه انواع مختلف سس ها نظیر سس سزار مورد استفاده قرار میگیرد. در تهیه سس ورچستر از موادی مثل شربت نیشکر، نمک دریایی، فلفل سیاه دانه درشت، سیر، زنجبیل تازه، لیمو، عسل، سرکه سفید، ماهی آنچوی و... بهره می برند. براساس نکات ریز سالاد سزار باید بدانید که تهیه سس چیزی نزدیک به 6 ساعت زمان میبرد و بوی بسیار تندی دارد. بنابراین، بهتر است هود آشپزخانه را روشن نموده تا بوی آن شما را اذیت نکند.

سالاد سزار و لاغری

در تمام دستورهای سالاد سزار از کاهو رسمی استفاده می گردد. در کاهو فیبر و آب زیادی موجود بوده که در سلامتی دستگاه گوارش انسان نقش قابل توجهی دارد. در کاهو ویتامین هایی نظیر K, C و A وجود داشته و علاوه بر آن سرشار از آهن، منیزیم، سدیم و آنتی اکسیدان است. معمولا در برنامه غذایی افرادی که رژیم داشته، کاهو و سالاد قرار گرفته است. در تهیه سالاد سزار هم میتوان کاهوی کلمی را جایگزین کاهوی رسمی کرد.

نان تست رستورانی

در آماده کردن نان تست، ابتدا باید آن را بصورت قطعات مربع کوچک در آورده و روی آنها روغن باقتصادید. پودر سیر، فلفل سیاه و نمک از جمله موادی بوده که برای خوش عطر و طعم کردن نان تست روی سالاد استفاده می شوند. دو روش برای تست کردن نانها وجود دارد: روش اول این است که نانهای روغن اقتصادی شده را روی گاز با شعله کم قرار دهید و روش دوم این است که پس از روغن زدن، نانها را در درون فر بگذارید. قرار دادن نانهای تست تازه و گرم روی سالاد باعث شده که سالاد سزارتان ظاهر بهتری داشته باشد. بنابراین، آنها را قبل از سرو آماده نموده و روی سالاد قرار دهید.

نحوه سرو سالاد سزار

ابتدا، می توانید کاهوها را خرد نموده و در درون ظرف بریزید. کاهوها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خرد شوند. پس از آن، باید سس سزار را به کاهوهای خرد شده افزوده و با هم ترکیب کنید. سپس، می توانید پودر گردو را به مخلوط خود اضافه نمایید. بعد از تمامی این مراحل، نوبت به اضافه کردن نانهای تست شده می رسد. آخرین مرحله نیز قرار دادن مرغ های گریل شده بر سطح فوقانی است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2189

به "نکات ریز سالاد سزار؛ سالادی خوش طعم و مقوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات ریز سالاد سزار؛ سالادی خوش طعم و مقوی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ریز سالاد سزار؛ سالادی خوش طعم و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید