نیمی از اعضای کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان هستند

به گزارش آناسی، محمد رضاخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که از این تعداد 18 باب کتابخانه مشارکتی است.

نیمی از اعضای کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان هستند

وی با اشاره به اینکه 35 باب از کتابخانه های استان در منطقه ها روستایی فعال است، اضافه کرد: همچنین تعداد کتابخانه های سیار استان 4 مورد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در در حال حاضر بیش از 61 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند، اضافه کرد: 41 هزار و 805 نفر عضو کودک و نوجوان از این اعضا کودک و نوجوان هستند که بیش از نیمی از اعضا را شامل می شود.

رضاخانی با بیان اینکه خدمات کتابخانه های عمومی در موضوعات مختلف افزایش چشمگیری کرده است، اضافه کرد: با هماهنگی اجرا شده امروز خدمات مشاوره و آموزشی در حوزه خانواده در سطح کتابخانه های عمومی استان ارائه می شود.

وی شرح داد: یکی دیگر از اهداف مهم کتابخانه های عمومی خانواده محور کردن آنهاست به گونه ای که همه اعضای خانواده با ورود به کتابخانه نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود را برطرف کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به ارائه 60 نوع خدمت در کتابخانه های عمومی گفت: کتابخانه یک پایگاه فرهنگی پایدار است و باید از همه ظرفیت ها و امکانات کتابخانه در راستای ارتقای فرهنگ جامعه استفاده شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2393

به "نیمی از اعضای کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از اعضای کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید