هشتمین محموله واکسن روسی تحویل سفارت ایران در مسکو شد

به گزارش آناسی، هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی به حجم 100 هزار دوز تحویل سفارت ایران در مسکو شد که فردا پنجشنبه به تهران ارسال می گردد.

هشتمین محموله واکسن روسی تحویل سفارت ایران در مسکو شد

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه این محموله فردا به وسیله شرکت هواپیمایی آسمان به ایران ارسال می گردد، اظهار داشت که با احتساب این تعداد واکسن تا به امروز 820 هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.

ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه پارسال میان دو طرف امضا شد، اواخر ماه گذشته هم قرارداد 60 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل 30 میلیون نفر را امضا و نهایی کردند که براساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه امسال به ایران ارسال خواهد شد.

واکسن روسی اسپوتنیک وی در 60 کشور دنیا ثبت شده است که جمعیت کلی آن ها سه میلیارد نفر برآورد می گردد. بیش از 30 کشور در حال حاضر واکسیناسیون گسترده را با این واکسن شروع نموده اند.

محققان موسسه سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مؤسسه تحقیقات همه گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا، 30 فروردین اظهار داشتند یافته های تازه از مطالعه واکسن روسی اسپوتنیک وی بر روی سه میلیون و 800 هزار نفر نفر نشان می دهد که اثربخشی این واکسن کرونا 97.6 درصد است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1835

به "هشتمین محموله واکسن روسی تحویل سفارت ایران در مسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین محموله واکسن روسی تحویل سفارت ایران در مسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید