هفته های آخر به یادماندنی؛ تراژدی یادگار امام و گل دقیقه 96

به گزارش آناسی، قهرمانی زودهنگام می تواند هیجان هفته آخر لیگ برتر را تحت تأثیر قرار دهد. از 20 دوره لیگ برتر، در هشت دوره یک تیم توانسته قبل از هفته آخر، قهرمانی را قطعی کند و در این فصل، برای دوازدهمین بار کار به هفته آخر کشیده است. در دوره های گذشته، معمولا تیمی که هفته آخر را در صدر شروع نموده، توانسته قهرمان لیگ گردد؛ اما چند معجزه به یادماندنی نشان می دهد هر اتفاقی در روز آخر می تواند سرنوشت لیگ را عوض کند. اتفاقی که باید در دو بازی روز آدینه به صورت هم زمان رخ دهد.

هفته های آخر به یادماندنی؛ تراژدی یادگار امام و گل دقیقه 96

همه چیز در آرامش

در بیشتر فصل هایی که لیگ به هفته آخر کشیده، تیم صدرنشین و شانس اول قهرمانی توانسته جام را به خانه ببرد. لیگ سوم، پاس برای قهرمانی احتیاج به شکست استقلال اهواز داشت. تیم جلالی، به راحتی و با نتیجه 5 بر صفر حریفش را برد و بالاتر از استقلال قلعه نویی به جام رسید. لیگ پنجم، استقلال قلعه نویی به اسم صدرنشین هفته آخر را شروع کرد. آن ها با برد 4 بر یک مقابل برق شیراز، توانستند در استادیوم آزادی جشن قهرمانی بگیرند. لیگ ششم هم سایپا با مربیگری دایی هفته آخر مس کرمان را برد و به قهرمانی رسید. لیگ یازدهم سپاهان، برای قهرمانی احتیاج به یک امتیاز از هفته آخر مقابل مس سرچشمه داشت و با مساوی بدون گل، برای سومین فصل پیاپی توانست قهرمان لیگ برتر گردد. لیگ سیزدهم، فولاد هفته آخر توسعه فولاد را در تبریز برد و نگذاشت جام به شهر دیگری برود. لیگ پانزدهم استقلال خوزستان، هفته آخر پیروز شد ذوب آهن گل محمدی را ببرد و اولین قهرمانی در لیگ را به دست آورد.

شاید شبیه ترین نمونه به این فصل، لیگ هجدهم باشد؛ فصلی که پرسپولیس و سپاهان تا هفته آخر برای قهرمانی رقابت می کردند. پرسپولیس هفته آخر، با یک تساوی در جم مقابل پارس جنوبی، می توانست قهرمانی را قطعی کند. سپاهان هم در بازی هم زمان، روبه روی استقلال خوزستان نهاده شد و امیدوار به شکست خوردن پرسپولیس بود. سپاهان توانست استقلال خوزستان را شکست دهد، ولی پرسپولیس با گل بودیمیر، پارس جنوبی را برد و در کسب قهرمانی هت تریک کرد.

معجزه های به یادماندنی

در 19 دوره گذشته لیگ، چهار فصل معجزات عظیم در هفته آخر، سرنوشت صدرنشین را عوض نموده اند؛ اتفاقی که سپاهانی ها امیدوارند برای آن ها در این فصل تکرار گردد. جالب اینجاست دو مورد از این چهار مورد برای پرسپولیس و یک مورد برای خود سپاهان رخ داده اند.

دوره اول لیگ، پرسپولیس هفته آخر را به اسم تیم دوم شروع کرد و فقط در شرایطی قهرمان می شد که استقلال در انزلی به ملوان ببازد. همین اتفاق هم در کمال ناباوری رخ داد و ملوانی ها استقلال را شکست دادند. پرسپولیس در تهران با گل اسدی فجرسپاسی را برد و جام را به دست آورد. لیگ هفتم، باز هم پرسپولیسی ها با همین سناریو به جام رسیدند؛ این بار هفته آخر، بین پرسپولیس و سپاهان دو تیم بالای جدول برگزار می شد. هر سناریویی غیر از برد پرسپولیس، رأی به قهرمانی سپاهان می داد. پرسپولیس با گل دقیقه 96 سپهر حیدری، سپاهان را برد و صاحب دومین قهرمانی در لیگ برتر شد. یک فصل بعد، استقلال هفته آخر جام را از ذوب آهن گرفت. ذوبی ها برای قهرمانی احتیاج به یک مساوی مقابل فولاد داشتند؛ اما با خوردن چهار گل، بازی را واگذار کردند. استقلال، با گل جانواریو پیغام مشهد را برد و قهرمان لیگ شد. سپاهان، آخرین تیمی است که توانسته هفته آخر، راستا جام را عوض کند. در بین موارد قبلی، آن ها عجیب ترین سرنوشت را داشتند. سپاهان هفته آخر، تیم سوم جدول بود و تراکتور و نفت دو تیم بالای جدول در یادگار امام روبه روی هم بازی داشتند. برنده آن مسابقه، قطعا قهرمان لیگ می شد و سپاهان، فقط در صورتی به جام می رسید که دو تیم با هم مساوی نمایند. بازی جنجالی تراکتور و نفت، با تساوی 3-3 به انتها رسید و سپاهان با پیروزی مقابل سایپا، جام را به اصفهان برد.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1867

به "هفته های آخر به یادماندنی؛ تراژدی یادگار امام و گل دقیقه 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته های آخر به یادماندنی؛ تراژدی یادگار امام و گل دقیقه 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید