واکنش پلوسی به اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا

به گزارش آناسی، فارس نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادعای مدیر امنیت ملی آمریکا مبنی بر قصد ایران برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشکیک کرد.

واکنش پلوسی به اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا

پلوسی قبل از رفتن به نشست محرمانه توجیهی مدیر امنیت ملی آمریکا گفت: ایران، بازیگری بد است اما به هیچ عنوان هم ارز [روسیه] نیست.

جان راتکلیف، مدیر طلاعات ملی آمریکا بامداد پنچشنبه مدعی شد روسیه و ایران کوشش نموده اند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دخالت نمایند.

راتکلیف این ادعا را در یک کنفرانس خبری مختصر که کریستوفر رای، رئیس سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی آمریکا (اف بی آی) هم در آن حضور داشت بیان کرد.

او ادعا کرد: ما می توانیم این را تأیید کنیم که بعضی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان در اختیار ایران و مستقل از آن در اختیار روسیه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز نوشته این ادعا در حالی مطرح شده که بخش زیادی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان برای عموم مردم قابل دسترس است.

با وجود این، راتکلیف مدعی شده ایران با ارسال ایمیل های جعلی کوشش نموده رأی دهندگان را ارعاب کند.

نانسی پلوسی در کنفرانس خبری روز پنجشنبه از راتکلیف خواست از انتشار اطلاعاتی که باعث هراس رأی دهندگان از مشارکت در انتخابات می گردد خودداری کند.

او گفت: ما نمی خواهیم در حال حاضر پیغام هایی از مدیر امنیت ملی منتشر گردد که باعث ایجاد این برداشت در رأی دهندگان بگردد که آنها باید از رأی دادن بترسند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بخش دیگری از سخنانش خواست که در انتخابات شرکت نمایند.

بعضی از تحلیلگران مسائل انتخاباتی در آمریکا می گویند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با علم به اینکه افزایش مشارکت به باخت او در انتخابات منجر می گردد به دنبال استفاده از تاکتیک های سرکوب رأی برای به حداقل رساندن مشارکت است.

از نظر این تحلیلگران، مخالفت ترامپ با رأی گیری پستی هم از همین منظر تفسیر می گردد. سیاستمداران دموکرات از طرف دیگر افزایش مشارکت را راهی برای پیروزی جو بایدن در انتخابات می دانند.

در بحث درباره گزارش های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درباره قصد کشورهای خارجی برای دخالت در انتخابات ماه نوامبر هم قانونگذاران دموکرات می گویند متهم کردن ایران و چین به اقدام در این راستا با هدف کمرنگ کردن نقش روسیه صورت می گیرد.

دموکرات ها می گویند ترامپ از مدت ها پیش به دنبال سیاسی کردن گزارش های اطلاعاتی بوده و گزارش های اخیر مبنی بر قصد ایران و چین درباره دخالت در انتخابات نشان می دهند که او ظاهراً توانسته هدفش را محقق نموده و دستگاه های اطلاعاتی را به انتشار گزارش هایی همسو با خواسته هایش سوق دهد.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید رابطه خوبی با دستگاه های اطلاعاتی نداشته و بارها روسای این دستگاه ها را به دلیل ارائه نظراتی مخالف با نظرات خودش اخراج نموده است.

چندی پیش مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

برایان مورفی روز 20 شهریور توضیح داد که چاد اف ولفسرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار امسال (ماه می) به وی دستور داده بود که آغاز به تهیه گزارش هایی درباره فعالیت های مداخله جویانه ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1377

به "واکنش پلوسی به اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلوسی به اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید