وزارت بهداشت: دروغ است ؛ ما هیچ مجوزی در این 3 حوزه صادر نمی کنیم

به گزارش آناسی، سرپرست مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی در وزارت بهداشت به برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های زیبایی، سلامت و تغذیه و طب سنتی با مجوز این وزارتخانه واکنش نشان داد.

وزارت بهداشت: دروغ است ؛ ما هیچ مجوزی در این 3 حوزه صادر نمی کنیم

به گزارش خبرنگاران، آرمین شیروانی سرپرست مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی در واکنش به برگزاری بعضی دوره های آموزشی زیبایی به وسیله جهاد دانشگاهی گفت: بعضی از دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی مورد تأیید وزارت بهداشت است اما برگزاری دوره های زیبایی مورد تأیید این وزارتخانه نیست.

برگزاری دوره زیبایی به وسیله شرکت های تجهیزات پزشکی

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از شرکت های تجهیزات پزشکی نیز اقدام به برگزاری دوره های زیبایی می نمایند، گفت: برگزاری دوره های آموزشی به وسیله شرکت ها نیز مطلقا مورد تأیید وزارت بهداشت نیست. وزارت بهداشت برای برگزاری و تأیید دوره های آموزشی استانداردهای خاصی را مشخص می نماید و استانداردها به سازمان ها و دانشگاه ها ابلاغ می شوند و بر این اساس شرکت ها و مؤسسات آموزشی که در پی برگزری دوره آموزشی هستند می توانند دوره خود را طراحی نمایند و پس از آن باید از وزارت بهداشت مجوز برگزاری بگیرند.

شیروانی با اشاره به اینکه یک مؤسسه اگر اقدام به گرفتن مجوز از وزارت بهداشت کند تا بتواند دوره برگزار کند و در حوزه علوم پزشکی کار کند به این معنا نیست که می تواند همه دوره ها را برگزار کند بلکه برای برگزاری هر دوره باید مجوز جداگانه دریافت کند.

مجوز موسسه را احراز هویت کنید

وی گفت: در حال حاضر یکسری دوره مصوب داریم که مؤسسات اقدام به برگزاری آن می نمایند و بعضی نیز با همان نام اقدام به برگزاری دوره می نمایند که مورد تأیید ما نیست. متقاضیان شرکت در دوره ها برای اینکه اطلاع یابند کدام مؤسسه بر اساس استانداردهای ما در حال فعالیت هستند باید در گواهی که به آن ها اهدا می گردد نام و لوگوی مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای وزارت بهداشت ثبت شده باشد.

دوره های طب سنتی و تغذیه

شیروانی با بیان اینکه همه دوره های طب سنتی و تغذیه نیز مصوب وزارت بهداشت نیست، گفت: برای برگزاری دوره 3 جایگاه قائل هستیم که یکی مسئولین علمی برگزاری دوره است؛ این افراد متخصص و مورد تأیید جامعه علمی باشند. گروه دوم مربیان هستند که باید برای تدریس مهارت و تجربه کافی را در حوزه مورد نظر کافی داشته باشد. تأیید این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

سرپرست مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای اظهار کرد: افرادی که ارزیابی مهارت آموز را انجام می دهند نیز باید از تخصص کافی برخوردار باشند و بعلاوه افرادی صلاحیت افراد تأییدنماینده مربیان باید به وسیله دانشگاه تأیید شده باشد.

وی ادامه داد: به طور کلی وزارت بهداشت هیچ مجوزی در حوزه زیبایی نداده است و حتی مجوزی برای استفاده از دستگاه های لاغری نیز صادر نکرده است. مواردی که در حیطه تغذیه نیز صدور مجوز صورت گرفته است موارد حرفه ای آموزش بوده است و ما مجوزی برای آموزش دستگاه لاغری یا نسخه پیچی انجام نمی دهیم.

شیروانی توضیح داد: مردم در صورت مشاهده تخلفات، تخلفات را به دانشگاه های علوم پزشکی منطقه اعلام نمایند تا برخورد لازم با افراد متخلف صورت گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2373

به "وزارت بهداشت: دروغ است ؛ ما هیچ مجوزی در این 3 حوزه صادر نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: دروغ است ؛ ما هیچ مجوزی در این 3 حوزه صادر نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید