وقتی بدن نه می گوید!

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، ارتباط فکر و بدن، جسم و روح، از دیدگاه پزشکی و البته روان پزشکی، محور اصلی کتاب وقتی بدن نه می گوید را تشکیل می دهد. هدف از نوشتن این کتاب گرفتن آینه ای در برابر جامعه غرق در استرس بود تا پی ببریم که چطور، به هزاران شکل ناهشیار، به ایجاد بیماری هایی که ما را از پا در می آورند یاری می کنیم.

وقتی بدن نه می گوید!

نویسنده از تجارب بالینی خود و بعلاوه زندگی نامه افراد مشهور برایمان مثال های موردی می آورد تا اثرات منفی استرس بر سیستم ایمنی بدن و نمود فیزیکی آن را برایمان آشکار کند. اگر فکرمان ناتوان از نه گفتن باشد، جسممان دست به کار می گردد و متاسفانه وقتی بدن نه می گوید، هزینه زیادی برایمان دارد.

بشر همیشه به صورت شهودی دریافته است که فکر و بدن جدا از هم نیستند. مدرنیته گسست ناخوشایندی را با خود به همراه آورده است، شکافی میان آنچه که با تمام وجود می دانیم و آنچه که فکر متفکرمان به عنوان حقیقت می پذیرد. از بین این دو دانش، دومی که دقیق تر و ملایم تر است اغلب به بهای شکست ما پیروز می گردد.

بنابراین، این کتاب یافته هایی از علم مدرن را در اختیار خواننده می گذارد که تصدیق دوباره شهود خرد قدیم اند. این یک کتاب تجویزی نیست، اما برای خواننده به مثابه کاتالیزوری برای تغییر و تحول شخصی عمل می نماید. تجویز از بیرون می آید؛ تحول از درون اتفاق می افتد. هرساله، کتاب های بسیاری هستند که به چاپ می رسند و هرکدام به نحوی چیزی را تجویز می نمایند: فیزیکی، عاطفی، معنوی. نسخه تجویزی بر این فرض مبتنی است که چیزی باید تعمیر گردد؛ تغییر و تحول باعث التیامِ (رسیدن به یکپارچگی و انسجام) آنچه که از قبل وجود دارد می گردد. ممکن است نصیحت و تجویز هم بتوانند مفید باشند، اما برای ما، بینش داشتن نسبت به خودمان و طرز کار فکر و بدنمان ارزشمندتر است؛ بینشی که الهام گرفته از جست وجوی حقیقت باشد، می تواند به تغییر و تحول بهتر یاری کند. برای آن دسته از کسانی که در این کتاب در پی پیغامی التیام بخش هستند، این پیغام در صفحه یک، با اولین مطالعه موردی آغاز می گردد. همان طور که فیزیولوژیست بزرگ، والتر کانون، مطرح نمود، در بدن های ما خرد وجود دارد. وقتی بدن نه می گوید به شما یاری می نماید تا با آن خرد درونی که همگی دارای آن هستیم، یکی شوید.

برخی از مثال های موردی این کتاب، برگرفته از زندگی نامه یا خودزندگی نامه های افراد مشهور است؛ بیش تر آن ها از تجارب بالینی خود نویسنده است و یا از بحث های ضبط شده با افرادی که موافقت کردند درباره تاریخچه پزشکی و فردی شان، با آن ها مصاحبه گردد.

کتاب وقتی بدن نه می گوید نوشته گابور ماته به ترجمه ثریا قاضی محسنی در 388 صفحه به بهای 199500 تومان از سوی انتشارات پندار تابان روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2401

به "وقتی بدن نه می گوید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "وقتی بدن نه می گوید!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی بدن نه می گوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید