ویروس جدید شوخی ندارد

به گزارش آناسی، ویروس جهش یافته در خوزستان هر روز قربانی می گیرد، شرایط در استان های دیگر کشورمان نیز مناسب نیست و شناسایی ویروس جهش یافته در شهرهای کشور یکی یکی خبرساز می گردد.

ویروس جدید شوخی ندارد

در گفت وگوی کوتاه پیش رو سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان به تعدادی از پرسش های جام جم پاسخ می دهد.

آن طور که او می گوید تا به امروز بیش از 112 ایرانی به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شده اند و هشت نفر هم به خاطر ابتلا به کرونای انگلیسی، جان خود را از دست داده اند.

به طور رسمی تا به امروز چند نفر به ویروس جهش یافته مبتلا شده و فوت نموده اند؟

بیش از 112 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شناسایی شده اند و تا به امروز هشت ایرانی مبتلا به ویروس جهش یافته جان خود را از دست داده اند.

در چه شهرهایی، ویروس جهش یافته انگلیسی شناسایی شده است؟

خوزستان، هرمزگان، تهران، قزوین، البرز، گیلان، سیستان وبلوچستان، ایلام، مرکزی، آذربایجان غربی و فارس از استان هایی هستند که ویروس جهش یافته کرونا تا به امروز در آنها شناسایی شده است. البته این به معنی این نیست که ویروس جهش یافته در سایر استان ها وجود ندارد. وزیر بهداشت بارها اعلام نموده است ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است.

سفرهای نوروزی بالاخره انجام می گردد؟

در این خصوص برای محدودیت های بیشتر بر اساس شرایط شهرستان ها تصمیم گیری می گردد.

آیا منع رفت وآمد از 15 اسفند اجرا می گردد؟

برای ایجاد محدودیت در نوروز باید به شرایط بیماری در هفته های آینده توجه کنیم. محدودیت در سفر نیز بر همین اساس خواهد بود و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه در هفته های بعد تصمیم گیری می نماید.

آیا همه می توانند تست کرونای انگلیسی را در همه آزمایشگاه ها انجام دهند؟

اگر فرد بیمار مشکوک به ویروس جهش یافته باشد، نمونه برداری انجام می گردد. این طور نیست که همه بتوانند آزمایش بدهند. نمونه برای تشخیص به آزمایشگاه هایی مانند انستیتو پاستور ارسال می گردد.

استفاده از دو ماسک چقدر در برابر ویروس جهش یافته ایمنی ایجاد می نماید؟

استفاده از دو ماسک به این دلیل توصیه می گردد که ماسک باید به درستی روی صورت قرار بگیرد و اطراف ماسک یا بالا و پایین آن، فضایی برای ورود احتمالی ویروس وجود نداشته باشد. توصیه شده که یک ماسک پارچه ای روی یک ماسک طبی استفاده گردد تا ماسک به درستی روی بینی و دهان را بپوشاند .

خطر شیوع ویروس جهش یافته در کشور چقدر جدی است؟

خطر ویروس جهش یافته کرونا از این نظر بیشتر است که میزان سرایت پذیری و بیماری زایی آن بیشتر از ویروس قبلی است. همچنین این ویروس می تواند جوانان را بیشتر از قبل مبتلا کند اما یک نکته درباره ویروس جهش یافته انگلیسی مهم است و آن این که باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری افزایش پیدا کند. این ویروس به هیچ عنوان شوخی ندارد و همان طور که در بعضی استان ها مشاهده شده، اگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش پیدا کند، با توجه به میزان سرایت پذیری بالای ویروس جهش یافته، موارد ابتلا و به دنبال آن، موارد بستری و فوت با شیب تندتری افزایش پیدا می نماید.

لیلا شوقی - جامعه / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1631

به "ویروس جدید شوخی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس جدید شوخی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید