چرا بازار گوشی های هوشمند چین بزرگ ترین قربانی ویروس کرونا است؟

به گزارش آناسی، نگاهی به بازار گوشی های هوشمند در سال 2019 و آنالیز بازار در سال 2020 نشان می دهد که شرایط بازار گوشی های هوشمند چین بسیار سخت است.

چرا بازار گوشی های هوشمند چین بزرگ ترین قربانی ویروس کرونا است؟

با چین عید 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، IDC به تازگی گزارشی در خصوص بازار گوشی های هوشمند چین در سال 2019 منتشر نموده است. براساس این آمار ، بازار در سال 2019 در مقایسه با سال 2018 حدود 7.5 درصد کاهش یافته است و این یک رکود قابل توجه است.

در سه ماهه چهارم سال 2019، محموله های تلفن همراه چینی نسبت به سال گذشته 15.6٪ کاهش یافته اند. اما این کاهش مهمترین و ناراحت کننده ترین بخش ماجرا نیست. درواقع اگر در سال 2019 عوامل مختلف و عادی بازار بر بازار گوشی های هوشمند چین تاثیر گذاشته بود، در سال 2020، ویروس کرونا با بی رحمی هر چه بیشتر بازار گوشی های هوشمند چین را هدف گرفته است.

طی کل سال 2019 ، هواوی با 33.9 درصد افزایش فروش با سایر رقبا رشد قابل توجهی داشت، اما به نظر می رسد این فرایند رشد در سال 2020 تکرار نخواهد شد. این موضوع برای برندهای شیائومی، ویوو و سایر برندهای چینی نیز صدق می نماید. یکی از مهمترین چالشهای بازار تلفن همراه چین موضوع فراوری و فروش گوشی ها است.

از یک سو قطعه سازان در فراوری قطعات گوشی های هوشمند در چین با وقفه رو به رو شده اند و از سوی دیگر حتی شرکت های غیر چینی مثل اپل نیز با مشکل مواجهند. بعضی از کارشناسان بازار معتقدند تبعات ویروس کرونا نه تنها در یک چهارم ابتدایی سال 2020، بلکه بر فراوریات بلند مدت این شرکت ها موثر خواهد بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 750

به "چرا بازار گوشی های هوشمند چین بزرگ ترین قربانی ویروس کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازار گوشی های هوشمند چین بزرگ ترین قربانی ویروس کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید