چند قانون طلایی برای تغذیه تابستانی بچه ها

به گزارش آناسی، تابستان با خود خیلی چیزها می آورد و یکی از آن ها تنقلات تابستانه است که بچه ها برای آن دست و پا می شکنند. نکته مهم این است که آیا می شود بچه ها هم غذای سالم و مغذی بخورند و هم ،از خوردن آنها نهایت لذت را ببرند؟ آیا لذت خوردن تنقلات و غذاهای تابستانه با سالم بودن مواد غذایی جمع بسته می شود؟با کمی دقت و توجه می توان این دوخواسته را کنار هم قرار داد.

چند قانون طلایی برای تغذیه تابستانی بچه ها

چند قانون طلایی برای تغذیه تابستانی بچه ها

به نظرتان بچه ها می توانند در حالی که از خوردن تنقلات و مواد غذایی لذت می برند، مواد مغذی و سالم مصرف می کنند؟ ما می گوییم می توانند

تابستان با خود خیلی چیزها می آورد و یکی از آن ها تنقلات تابستانه است که بچه ها برای آن دست و پا می شکنند. نکته مهم این است که آیا می شود بچه ها هم غذای سالم و مغذی بخورند و هم ،از خوردن آنها نهایت لذت را ببرند؟ آیا لذت خوردن تنقلات و غذاهای تابستانه با سالم بودن مواد غذایی جمع بسته می شود؟با کمی دقت و توجه می توان این دوخواسته را کنار هم قرار داد.

چیپس، سلطان تنقلات

چیپس یکی از آن تنقلات پرطرفدار است که خوردن آن فقط به بچه ها محدود نمی شود . شما می توانید این ماده غذایی را همراه مواد دیگری که ارزش غذایی بالا دارند سرو کنید. شما می توانید کمی چیپس را همراه ذرت ،هویج و نخود پخته شده سروکنید. یک بشقاب دوست داشتنی دیگر که می توانید برای بچه ها سرو کنید ،کمی چیپس همراه قارچ و اسفناج است در صورتی که می خواهید به یک وعده غذایی کامل تبدیل شود بد نیست یک عدد فیله مرغ گریل شده به بشقاب اضافه کنید و دور آن را با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

ماست میوه ای اما یخ زده

بچه ها ماست های میوه ای را خیلی دوست دارند . شما می توانید ماست را در فریزر گذاشته تا کمی یخ بزند سپس همانند بستنی سرو کنید. انواع شربت ها را هم می توانید به صورت یخ زده مانند بستنی یخی سرو کنید. بچه ها از خوردن این تنقلات لذت می برند . راه حل دیگر این است که در شربت ها با توجه به عصاره میوه ای که استفاده کرده اید میوه آن را هم به صورت خرد شده در آن بریزید مثلا اگر قرار است شربت آلبالو را در فریزر بگذارید تا یخ بزند می توانید به این شربت چند تا آلبالو هم هم اضافه کنید.

بستنی

کمتر بزرگسالی پیدا می شود که بستنی دوست نداشته باشد یا در مقابل خوردن آن مقاومت نشان دهد چه برسد به بچه ها! بهترین و سالم ترین بستنی ها را می توانید در منزل تهیه کنید. برای آن که بستنی چربی کمی داشته باشد بهتر است از شیر کم چرب برای تهیه آن استفاده کنید. اگر بستنی های میوه های و یخی درست کنید که بهتر است در صورتی که از بستنی های آماده برای بچه ها استفاده می کنید به اندازه کالری آن توجه کنید . شما می توانید از بستنی های کیلویی استفاده کرده و روزانه یک اسکوپ بستنی را همراه شکلات پودر شده و مارمالاد سرو کنید.

هندوانه خوش رنگ و مجذوب کننده

هیچ شکی نیست که هندوانه سرشار از انواع مواد مغذی است و مصرف آن برای همه به خصوص بچه ها پیشنهاد می شود چرا که حاوی لیسوپین (نوعی آنتی اکسیدان ضد بیماری)است. هندوانه 92درصد آب و 8درصد قند دارد. شما می توانید هندوانه را به صورت آب هندوانه ،ترکیب یخ زده آن یا سالاد هندوانه سرو کنید . هندوانه را می توایند در کنار تنقلات و مواد غذایی دیگر به صورت یک مکمل سرو کنید. کافی است آن را قاچ کنید و به اشکال مختلف و فانتزی در آورید تا برای بچه ها جالب و مجذوب کننده شود.

همبرگر و هات داگ

این غذای خوشمزه همیشه درد سرساز بوده! این غذا سرشار از چربی ،سدیم و کلسترول است؛ اما خبر خوب این است که شما می توانید ضرر آن را به حداقل برسانید. اگر همبرگر را در منزل آماده کنید بهتر است گوشت آن را کاملاً بدون چربی انتخاب کنید . برای این که گوشت لذیذ تر شود می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ به مواد اولیه همبرگر اضافه کنید . یک عدد آناناس کبابی یا چند عدد پیاز کباب شده می تواند مکمل خوبی برای این ساندویچ باشد . از قلم نیاندازید انواع مخلفات دیگر مانند چند حلقه گوجه فرنگی ،زیتون ،و خیار شور ساندویچ را رنگارنگ می کند. چند برگ کاهو یا کلم خرد شده فراموش نشود. اگر از برگ های آماده شده استفاده می کنید بهترین روش طبخ آنها به صورت گریل شده است. مخلفات فراموش نشود. برای تهیه هات داگ هم سراغ محصولات کم چرب بروید و باز هم روش طبخ را گریل کردن در نظر بگیرید . بدنیست یک سالاد کامل شامل پیاز، فلفل دلمه ای ،کاهو ،هویج و تخم مرغ رنده شده همراه روغن زیتون در کنار ساندویچ مصرف شود.

قانون شماره 1:

بچه ها عاشق شیرینی و شکلات هستند پس بگذارید طعم شیرینی را کمی احساس کنند و مواد غذایی شیرین مصرف کنند . اگر دایماً آنها را از خوردن مواد قندی و شیرین منع کنیم عواقب دیگری در پی خواهد داشت . پس مصرف متعادل آن پیشنهاد می شود.

قانون شماره 2:

به گفته یکی از متخصصان تغذیه اطمینان حاصل کنید که بچه ها به اندازه کافی فعالیت روزانه دارند . پس می توانند خوب کالری بسوزانند . اگر فرزندتان یکی از آن بستنی های قیفی یا دونات های شکلاتی را می خواهد از او دریغ نکنید، اما مطمئن شوید که فعالیت روزانه او هم برای سوزاندن ان کالری کافی خواهد بود. در غیر این صورت او را به دویدن ،فعالیت و بازی تشویق کنید.

قانون شماره 3:

الگوی خوب و معیار مناسبی برای فرزندتان باشید . کودک به راحتی رفتار و حرکات و حتی عادت های والدینش را تقلید می کند به همین علت برنامه غذایی شما می تواند الگوی مناسبی برای فرزندتان باشد. هر چه بیشتر برنامه غذایی تان سرشار از مواد مغذی و دارای ارزش غذایی باشد به الگوی غذایی درست فرزندتان هم نزدیک تر می شوید.

پنکیک

یک صبحانه فانتزی

این غذای فانتزی برای بچه ها یک هیجان واقعی است. شما می توانید پنکیک را با انواع میوه ها مانند توت فرنگی ،تمشک،موز و شلیل سرو کنید. پنکیک سبزیجات هم لذت خاص خود را دارد. بعد از این که چند عدد تخم مرغ را خوب به هم زدید کمی پنیر چدار،گوجه فرنگی خرد شده و قارچ خرد شده را به مواد بیفزایید و سپس سرخ کنید تا پنکیک سبزیجات آماده شود.

پاپ کورن

تحقیقات نشان داده افرادی که به طور منظم پاپ کورن می خورند، بیش از 22درصد به بدن شان فیبر می رسانند. اما بهتر است هنگام تهیه آن از روغن های گیاهی مانند روغن هسته انگور یا روغن زیتون استفاده کنید. اگر آن را در مایکروفر در کیسه های مخصوص آماده کنید می توانید از کره گیاهی و کم چرب استفاده کنید . برای مصرف پاپ کورن فرزندتان محدودیت بگذارید تا کالری بیش از حد مصرف نکند.

منبع: نشریه زندیگی ایده آل شماره 47

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1910

به "چند قانون طلایی برای تغذیه تابستانی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند قانون طلایی برای تغذیه تابستانی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید