چهارمین برنامه راهبردی توسعه ارتباطات بین المللی درحال انجام است

به گزارش آناسی، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: چهارمین برنامه راهبردی توسعه ارتباطات بین المللی و حرکت فعالیت های علمی برتر کشوردرحال انجام است سال آینده میزبان هیئت علمی کشور آلمان برای افزایش همکاری بین المللی هستیم.

چهارمین برنامه راهبردی توسعه ارتباطات بین المللی درحال انجام است

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: در دو سال گذشته طرحی را اجرا کردیم که طی آن، با استفاده از یک دانشگاه آلمان و یک دانشگاه از ایران و دو شرکت متخصص در خرید تجهیزات، گام هایی برداشته شد که می تواند در آینده الگویی برای دانشگاه ها در استفاده از تکنولوژی باشد.

وی اضافه نمود: دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاهی است که تاکنون برنامه های راهبردی خود را در سه دوره دنبال نموده و در حال حاضر نیز چهارمین برنامه راهبردی آن با موضوع توسعه ارتباطات بین المللی و حرکت فعالیت های علمی دانشگاه های برتر کشور در حال اجرا است. این دانشگاه پس از آنکه از سوی وزارت علوم به عنوان دانشگاه هماهنگ کننده بین دانشگاه های آلمان و ایران انتخاب شد، ارتباط با این کشور را شروع کرد که بر همین اساس طی سه سال گذشته فعالیت های بسیاری در این زمینه انجام و نتایج آن در اسفندماه سال گذشته اعلام شد.

ذاکری با تاکید بر لزوم شکل گیری دیپلماسی علمی بین دانشگاه های مختلف اعلام کرد: باید تعامل و پویایی بین دانشگاه ها و پژوهشگاه های حوزه تحصیلات تکمیلی با تعریف پروژه های مشترک و بهره مندی از توانمندی های شرکت های اجرایی گسترش یابد و از این طریق بیش از پیش ظرفیت های مراکز علمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اضافه نمود: در سال 96 علاوه بر برگزاری روز علم آلمان در ایران، اجلاسی در این کشور برگزار گردید و تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه ها در آن حضور داشتند و راهکارهایی برای انجام پروژه های مشترک ارائه شد که حاصل آن، تعریف 22 پروژه مشترک در سطح ملی بین دانشگاه های ایران و آلمان بود. این برنامه اکنون نیز علی رغم وجود بعضی محدودیت ها، همچنان ادامه دارد و خوشبختانه طرف های آلمانی نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام نموده اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان هیئتی از کشور آلمان باشیم، اضافه نمود: ما از تعامل اساتید علمی کشور با دانشگا های آلمان استقبال می کنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد نتایج مثبت این ارتباطات و هماهنگی ها باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 167

به "چهارمین برنامه راهبردی توسعه ارتباطات بین المللی درحال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین برنامه راهبردی توسعه ارتباطات بین المللی درحال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید