چین 700 آزمایشگاه جدید پزشکی می سازد

به گزارش آناسی، چین میخواهد برای تقویت قدرت علمی خود برای مقابله با بیماری های همه گیر و پیشگیری از وقوع موارد مشابهی چون شیوع کرونا، تا انتها سال 2020 میلادی 700 آزمایشگاه احداث کند.

چین 700 آزمایشگاه جدید پزشکی می سازد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت چین، این کشور هم اکنون بیش از 501 آزمایشگاه دارد و تحت حمایت های دولت 700 آزمایشگاه دیگر نیز ساخته خواهد شد.

چین کار ساخت آزمایشگاه های مهندسی، فنی و داروسازی را به همراه احداث مراکز تحقیقاتی، بهداشتی و پزشکی تسریع نموده است و می کوشد تا موانع فنی را که کشورهایی نظیر آمریکا برایش ایجاد نموده اند، رفع سازد.

وزارت علوم و فنون چین در بیانیه ای بر ساخت آزمایشگاه های دولتی تحت پشتیبانی دولت و شماری از شرکت ها و دانشگاه ها تاکید نموده است.

همزمان روزنامه اقتصاد چین می نویسد که این کشور در حال رقابت سنگینی با آمریکا در زمینه های تحقیقاتی، پزشکی و بهداشتی است و ساخت این آزمایشگاه ها برای تبدیل شدن به قدرت فنی بهداشتی برای کشور لازم است.

چین درگیر یک جنگ تجاری و فناوری با آمریکا شده و همزمان شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین بر نوآوری و ابداعات برای مقابله با چالش ها تاکید نموده است.

خبرگزاری شینهوا از قول رییس جمهوری چین آورده است که ریشه موفقیت در تجارت دستیابی به فناوری است اگر بتوانیم در عرصه های فنی ابداعات داشته باشیم، زنجیره فراوری را نیز در اختیار می گیریم.

وی بارها در مقاطع مختلف از جمله در اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین که در پکن برگزار گردید بر توسعه علمی، فنی، تحقیقاتی و ابداعات تاکید نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1201

به "چین 700 آزمایشگاه جدید پزشکی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 700 آزمایشگاه جدید پزشکی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید