کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مرگ های روزانه تا عبور آمار مبتلایان از مرز 15میلیون نفر

به گزارش آناسی، جدیدترین اخبار اروپا از افزایش چشمگیر مرگ و میرهای کرونایی روزانه در کشورهای اروپایی و عبور آمار مبتلایان به این بیماری از مرز 15 میلیون نفر خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مرگ های روزانه تا عبور آمار مبتلایان از مرز 15میلیون نفر

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا با سرعت بالایی بسیاری از کشورهای اروپایی را در می نوردد و منجر به اعمال محدودیت های بسیار شدیدی در بسیاری از مناطق این اتحادیه شده است.

رکورد تازه مرگ های کرونایی روزانه در لهستان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که نهادهای بهداشتی لهستان اعلام نموده اند آمار مرگ های کرونایی روزانه در این کشور رکورد تازه ای را ثبت نموده و به 603 نفر رسیده است. بر این اساس حدود 19883 نفر هم در این دوره زمانی در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

احتمال تمدید قرنطینه در آلمان

رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم از احتمال تمدید قرنطینه در این کشور سخن گفت. وی در عین حال بر لزوم باز نگه داشتن مدارس در این شرایط تاکید نمود.

پیش از آغاز جلسه مجلس آلمان درباره تغییرات در قوانین حمایت در برابر کرونا صدها نفر صبح امروز در اطراف ساختمان محصور شده مجلس تجمع کردند و علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند.

305 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 17561 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد. 305 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا در آلمان در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.

بیش از 45 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه هم روز سه شنبه از مرز دو میلیون نفر عبور کرد. نهادهای بهداشتی این کشور روز سه شنبه از ابتلای بیش از 45500 نفر به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند.

اتحادیه پلیس آلمان هم احساس می نماید در برخورد با معترضان به قواعد ضد کرونایی از طرف وزارت دادگستری و عرصه سیاسی تنها گذاشته شده است.

تاثیرات وخیم قرنطینه دوم بر اقتصاد فرانسه

قرنطینه دوم کرونایی بر اقتصاد فرانسه تاثیر گذاشته است. وزیر دارایی فرانسه اعلام نموده که انتظار کاهش 11 درصدی بازده مالی در این کشور در امسال میلادی را دارد. وی همچنین گفت که رشد مالی فرانسه در سال آینده به دلیل اقدامات جدید تنها 6 درصد خواهد بود.

کاهش آرام محدودیت ها در هلند

هلند محدودیت ها برای مهار کرونا را با سرعت کمی لغو می نماید. نخست وزیر این کشور روز گذشته گفت که از روز پنج شنبه تئاترها، موزه ها، سینماها و کتابخانه ها در این کشور دوباره باز می شوند. کافه ها و رستوران ها در این کشور اما همچنان تعطیل خواهند بود.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در اروپا از مرز 15 میلیون نفر

آمار مبتلایان به کرونا در اروپا هم از مرز 15 میلیون نفر عبور نموده است. بر اساس آمارهای رسمی در هفت روز گذشته به صورت میانگین در هر روز حدود 265 هزار نفر در این اتحادیه به کرونا مبتلا شده اند.

435 مرگ کرونایی روزانه در اسپانیا

در اسپانیا هم موارد مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت به 435 مورد رسیده که بالاترین میزان مرگ کرونایی در موج دوم این بیماری بوده است. 13159 نفر هم در این مدت زمان به کرونا مبتلا شده اند.

قرنطینه سراسری در انتظار لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هم برای مهار کرونا خود را برای قرنطینه سراسری جدیدی آماده می نماید. نخست وزیر این کشور اعلام نموده که اگر آمارها بهتر نگردد باید درباره قواعد جدید تصمیم گیری گردد.

افزایش خشونت های خانگی در فرانسه در جریان قرنطینه دوم

از زمان اجرایی شدن محدودیت های کرونایی سختگیرانه جدید در فرانسه از حدود دو هفته پیش تلفن های مربوط به شکایت از خشونت خانگی در این کشور افزایش چشمگیری داشته است. براساس اعلام مقامات فرانسوی یک سیستم عامل اینترنتی دولت 15 درصد پیغام های بیشتری از قربانیان این خشونت ها را در این دوره زمانی ثبت نموده است.

کرونا سومین عامل مرگ و میر در سوئد

در 6 ماهه ابتدایی امسال میلادی حدود 10 درصد موارد مرگ و میر در سوئد مربوط به بیماران کرونایی بوده است. به این ترتیب بیماری ایجاد شده به وسیله ویروس کرونا سومین عامل مرگ و میر در این کشور بوده است. بر این اساس در نیمه ابتدایی امسال میلادی حدود 51500 نفر در سوئد مرده اند که 14 هزار نفر آن ها در اثر بیماری های گردش خون و قلب، 11600 نفر در اثر تومورها و 5500 نفر هم در اثر بیماری کووید 19 بوده است.

صدر اعظم اتریش: اعمال محدودیت های سخت غیر قابل اجتناب است

صدر اعظم اتریش رنگ کرونایی بیشتر مناطق کشورش را قرمز تیره و تیره ارزیابی نموده و برای بازگشت به زندگی معمولی محدودیت های سختگیرانه را لازم دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود که با این محدودیت ها باید جلوی پر شدن بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه گرفته گردد و علاوه بر این هر چه آمار مبتلایان به کرونا پایین تر بیاید به همان میزان می توانیم گام های بیشتری برای کاهش محدودیت ها در 7 دسامبر (انتها دوران قرنطینه) برداریم.

رکورد جدید مرگ کرونایی روزانه در اتریش

موارد ابتلای جدید به کرونا در کشور اتریش هم همچنان در حال افزایش است و نهادهای بهداشتی از ابتلای 7091 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع داده اند. برای اولین بار در این کشور حدود 100 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری در عرض 24 ساعت جان خود را از دست دادند.

بیش از 730 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

موارد مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا هم به شدت افزایش پیدا نموده و نهادهای بهداشتی این کشور روز سه شنبه از بیش از 730 مرگ کرونایی در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع دادند.

تاثیرات شدید بحران کرونا بر اعصاب شهروندان آلمانی

بحران کرونا به شدت روی اعصاب شهروندان آلمانی تاثیر گذاشته است. نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که حدود چهار پنجم شهروندان آلمانی اعلام نموده اند که در ماه های گذشته تحت استرس رنج برده اند. حدود 31 درصد شهروندان شرکت کننده در این نظرسنجی هم گفتند که از زمان آغاز بحران بیشتر اوقات استرس داشته اند.

ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه در سوئیس تکمیل شد

ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه در سوئیس هم کاملا پر شده است. 876 تخت مراقبت های ویژه بیمارستان های سوئیس که برای این منظور اختصاص داده شده بود پر شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در کشور فرانسه 2036755 نفر به کرونا مبتلا شده و 46273 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1535058 نفر به کرونا مبتلا شده و 41688 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1410732 نفر به کرونا مبتلا شده و 52745 نفر هم در اثر این بیماری جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1238072 نفر به کرونا مبتلا شده و 46464 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 833732 نفر به کرونا مبتلا شده و 13248 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1432

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مرگ های روزانه تا عبور آمار مبتلایان از مرز 15میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مرگ های روزانه تا عبور آمار مبتلایان از مرز 15میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید