سران اروپا با بسته 750 میلیارد یورویی مقابله با کرونا موافقت کردند

به گزارش آناسی، رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز به یک توافق برای پرداخت بسته مالی 750 میلیارد یورویی به کشورهای عضوی شدند که به شدت درگیر گسترش ویروس کرونا هستند.

سران اروپا با بسته 750 میلیارد یورویی مقابله با کرونا موافقت کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش بی بی سی، رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز مذاکره، به یک توافق بر سر یک بسته اقتصادی کرونایی دست یافتند. این اتحادیه شامل 27 کشور است که برای بهبود شرایط اقتصادی در پی شیوع کرونا 750 میلیارد یورو (677 میلیارد پوند؛ 859 میلیارد دلار) یاری اقتصادی و وام ارائه می دهد.

امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه در پی رسیدن به این توافق گفت: این یک روز تاریخی است.

مذاکرات که از روز آدینه شروع شده بود، شاهد اختلاف میان کشورهای این اتحادیه بود؛ یک دسته کشورهایی که به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و گروه دیگر اعضای مقتصدی که نگران هزینه ها بودند.

پیش از این نشانه ها حاکی از توافق بر سر ارائه وام 390 میلیارد یورویی به کشورهای عضو بود که به شدت درگیر کرونا شده بودند.

این مذاکرات نخستین دور گفت و گوها میان رهبران کشورهای عضو اتحادیه بود که از ماه مارس (اسفند) به منظور توقف گسترش ویروس اقدام به برقراری مقررات قرنطینه نموده بودند.

این گفت و گوها از صبح آدینه در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) شروع شده و طولانی ترین اجلاس اتحادیه اروپا پس از نشست 2000 در شهر نیس فرانسه است، که پنج روز به طول انجامید.

در این مذاکرات، کشورهای عضو اتحادیه بدچار دو دستگی شده بودند؛ یک گروه کشورهایی بودند که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته بودند و دسته دیگر کشورهایی که نگران هزینه های این برنامه بودند.

سوئد، دانمارک، اتریش، هلند و فنلاند به عنوان شورهای مقتصد مخالف پرداخت وام 500 میلیارد یورویی به کشورهای درگیر کرونا بودند. این گروه به ریاست مارک روته نخست وزیر هلند تاکید داشتند که در اصل 375 میلیارد یورو به عنوان حد مجاز وام برای این کشورها معین گردد.

اعضای دیگر مانند اسپانیا و ایتالیا وام کمتر از 400 میلیارد یورو را نمی پذیرفتند.

گفته می گردد در میانه این کشمکش ها، مکرون مشت های خو را بر روی میز کوبیده و به کشورهای مقتصد گفته است از نقطه نظر وی آن ها برنامه اتحادیه را در معرض خطر قرار داده اند.

جزئیات بیشتری از این توافق هنوز به طور رسمی منتشر نشده است. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1235

به "سران اروپا با بسته 750 میلیارد یورویی مقابله با کرونا موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران اروپا با بسته 750 میلیارد یورویی مقابله با کرونا موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید