گوشت قرمز تا انتها اسفند به این علت مقرون به صرفه می گردد

به گزارش آناسی، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با انبوه عرضه دام از اواخر اسفند پیش بینی می گردد که قیمت دام و گوشت مقرون به صرفه گردد.

گوشت قرمز تا انتها اسفند به این علت مقرون به صرفه می گردد

به گزارش خبرنگاران، افشین صدردادرس اضافه کرد: با توجه به آنکه فراوری اوایل زمستان به زودی وارد بازار می گردد، امیدواریم مسئولان به گونه ای برنامه ریزی نمایند که فراوری داخل به سهولت جذب بازار گردد و مسئله ای در این خصوص بوجود نیاید.

به گفته او، زایش های اوایل زمستان از اواخر اسفند وارد بازار می شوند، اکنون بره های پاییز در حال عرضه به بازار هستند. بعلاوه تا خرداد و تیر فراوریات نیمه شمالی به بازار عرضه می گردد.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به بارش های زمستان، شرایط فراوری دام خوب است به طوریکه با انباشت دام روبرو خواهیم بود؛ بنابراین احتیاج است که از الان برای صادرات برنامه ریزی انجام گردد تا دام های فراوریی جذب بازار شوند، در غیراین صورت همچون سال گذشته دچار بحران خواهیم شد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه قیمت تابع عرضه و تقاضاست، گفت: انبوه عرضه در برابر تقاضا روی قیمت اثر می گذارد، هرچند بحث اقتصاد دامپروری و قیمت دام و گوشت جزئی از اقتصاد کلان است که از الان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به کاهش قیمت اعلام نمود.

او بیان نمود: در چندماهه اخیر که قیمت دام زنده و گوشت قرمز افزایش یافت، باید دید تعریف گرانی چیست؟ اگر منظور از گرانی کاهش قدرت خرید مردم است، این موضوع تمامی کالاها را تحت تاثیر قرار داده است. درحالیکه تمامی کالاها و شاخص های قیمت فراورینماینده با نرخ تورم برابری می نماید، اما در زمینه دام سبک این گونه نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2327

به "گوشت قرمز تا انتها اسفند به این علت مقرون به صرفه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت قرمز تا انتها اسفند به این علت مقرون به صرفه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید