10 مکان زیبای کوالالامپور که باید ببینید

به گزارش آناسی، اگر قصد سفر به کشور مالزی و شهر کوالالامپور را دارید، با خبرنگاران همراه باشید تا با مثلث طلایی مراکز خرید، مراکز تفریحی و برج های تجاری این شهر بی نظیر بیشتر آشنا شویم.

10 مکان زیبای کوالالامپور که باید ببینید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

شهر کوالالامپور به عنوان پایتخت کشور مالزی، با مثلث طلایی مراکز خرید، مراکز تفریحی و برج های تجاری، سالانه گردشگران فراوانی را به خودش جذب می نماید. سه ضلع مثلث طلایی کوالالامپور را خیابان های ایمبی (Imbi) ، سلطان اسماعیل (Sultan Ismail) و راجا چولان (Raja Chulan) تشکیل می دهند. در کنار مراکز خرید فراوانی که در این منطقه طلایی وجود دارد، رستوران های متنوعی نیز غداهای گوناگونی طبخ می نمایند. همچنین این منطقه پر از مکان های تفریحی و سیاحتی برای گردشگران مشتاق است. در ادامه لیستی از 10 مرکز برتر این منطقه را مشاهده خواهید کرد تا در صورت سفر به کشور زیبای مالزی، از آن ها دیدن کنید.

1. خیابان بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

به لطف موقعیت مکانی خیابان بوکیت بینتانگ، این خیابان به عنوان مرکز خرید و تفریحات شهر کوالالامپور شناخته می گردد. هتل های پنج ستاره در کنار رستوران های شبانه روزی و مراکز خرید بسیار لوکس، این خیابان را متمایز نموده است. کلوپ های تفریحی که برنامه های شبانه اجرای نمایش را برگزار می نمایند، معمولا در این خیابان مستقر هستند. دسترسی بسیار خوب این خیابان به نقاط مختلف شهر باعث شده تا گردشگران بی شماری به صورت شبانه روز در این خیابان تردد نمایند. مرکز خرید KL که در این خیابان قرار گرفته است، یکی از مقاصد خرید لوکس است و برند های معتبر اروپایی در این مرکز خرید شعبه رسمی دارند. رستوران های گوناگونی در این منطقه با اجرای موسیقی زنده به استقبال مشتریان می روند. کافه های روبازی که در طبقات بالای فروشگاه ها وجود دارند، می توانند آرامش پس از خرید را برای شما به ارمغان بیاورند. زندگی به صورت شبانه روزی در این خیابان جریان دارد.

2. برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers)

برج های دوقلوی پتروناس به عنوان نماد شهر کوالالامپور در میان مثلث طلایی این شهر دیده می شوند. این برج ها در سال 1998 پس از اتمام ساخت، با داشتن ارتفاع 452 متر لقب بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص دادند. البته این لقب در سال 2004 به برج تایپه 101 تعلق گرفت و پس از آن در سال 2010 با ساخته شدن برج الخلیفه، این عنوان بازهم از برج قبلی گرفته شد و به برج عجیب و غول آسای خلیفه تعلق گرفت. با این وجود برج های پتروناس همچنان لقب بلندترین برج های دوقلوی جهان را یدک می کشند. امکان بازدید عموم مردم البته به تعداد محدود در هر روز برای برج ها فراهم شده است. از بالای برج ها می توانید نمای بی نظیری از شهر را تماشا کنید.

3. مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

درواقع مرکز خرید بزرگ سوریا پایین برج های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر کوالالامپور (KLCC: Kuala Lumpur City Center) واقع شده است. این منطقه میزبان برج های پتروناس و مرکز خرید سوریا است. ساختمان شش طبقه سوریا شامل مراکز تفریحی، خرید و سالن های همایش است. سه مرکز خرید و تفریحی بسیار بزرگ در دل این مجموعه وجود دارد که در آن ها برندهای گوناگون بین المللی و محلی مشغول فروش محصولاتشان هستند.

4. برج منارا (Menara KL)

در کنار برج های دوقلوی پتروناس، برج منارا کی-ال (که بی شباهت به برج میلاد هم نیست!)، با ارتفاع 420 متر یکی از مرتفع ترین سازه های شهر کوالالامپور است و به سادگی از دور دست دیده می گردد. چشم انداز شهر در بالای برج منارا بسیار زیبا و سحر انگیز است. در واقع عرصه چشم انداز در این برج 100 متر بالاتر از برج های پتروناس طراحی شده است. این برج بر فراز تپه بوکیت ناناس یا همان تپه آناناسی بنا شده است و نشان دهنده پیشرفت در دولت اسلامی مالزی است. در بالای این برج رستوران گردانی تعبیه شده است که درآن انواع غذاهای بین المللی و محلی سرو می گردد.

5. نمایشگاه پتروسینز (Petrosains)

نمایشگاه علمی - تفریحی Petrosains با مساحت 7000 متر مربع در مرکز تجاری Suria KLCC واقع شده است. نمایشگاه پتروسینز در واقع یک نمایشگاه علمی-تعاملی است که در آن تاریخچه هیدروکربن نمایش داده می گردد. این مرکز به صورت تعاملی طراحی شده است و در آن شما تنها تماشاگر نیستید، بلکه بسیاری از بخش ها به صورتی طراحی شده اند که با حضور مراجعه نمایندگان معنا پیدا می نمایند. این نمایشگاه معمولا به صورت منظم به روز رسانی شده و بخش های جدیدی به آن اضافه می گردد. این نمایشگاه توسط شرکت ملی نفت مالزی بر پا شده است. شرکت نفت مالزی (Petronas) با برند Sauber Petronas در مسابقات فرمول 1 حضور دارد که نمونه ای از ماشین های آن در این نمایشگاه دیده می گردد. در این مجموعه دو سینمای سه بعدی مجهز به فناوری IMAX و یک سالن تئاتر مدرن نیز جای گرفته اند. اگر از علاقه مندان به علم و تکنولوژی هستید، بازدید از این نمایشگاه را از قلم نیاندازید. این مرکز علمی- تفریحی می تواند ساعت ها شمارا سرگرم کند.

6. آکواریم مرکزی مالزی (Aquaria KLCC)

در کنار سالن اجتماعات KLCC، آکواریوم مرکزی به مساحت نیم میلیون متر مربع با تنوع بیش از 150 گونه دریایی متفاوت ساخته شده است. جدا از گردشگرانی که از سرتاسر جهان از این آکواریوم دیدن می نمایند، مردم محلی مالزی نیز بخاطر تنوع زیستی موجود در این مجموعه، روزانه از این آکواریوم بازدید می نمایند. انواع ماهی های اقیانوسی از جمله کوسه قاتل و مار ماهی برق دار را می توانید در این آکواریوم مشاهده کنید. اگر از هواداران جهانی زیر آب هستید به هیچ عنوان این آکواریوم را از دست ندهید.

7. باغ ها و دریاچه کوالالامپور (Lake Gardens)

همانند شهر نیویورک و پارک مرکزی آن (Central park)، شهر کوالالامپور هم در دل خود منطقه وسیعی را به صورت پیوسته به عنوان پارک جای داده است. این پارک در کنار دریاچه پردانا (Perdana) توسعه داده شده است. در این مجموعه باغ های بسیار زیبایی از جمله باغ ارکیده، باغ گیاهان محلی، باغ پرندگان، خانه پروانه ها و بنای یاد بود ملی وجود دارد که ارزش دیدن دارند و می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. با وجود اینکه 20 سال از ساخت این باغ گذشته است، همچنان چشم اندازهای بی نظیری در آن وجود دارد که ارزش بازدید دارند.

8.خیابان پی راملی (P Ramlee)

همانند خیابان بوکیت بینتانگ، خیابان پی راملی هم پر از جنب و جوش است و شب های زنده ای دارد. گروه های موسیقی محلی شب ها، در گوشه و کنار این خیابان اجرای زنده دارند. مراکز تفریحی و رستوران ها با تنوع مختلف می توانند سلیقه هر مخاطبی را پوشش دهند. زندگی شبانه پر رنگ تر از روز در این خیابان جریان دارد.

9.رستوران ال سردو (El Cerdo)

اگر عاشق استیک هستید، رستوران El Cerdo مقصد اول شما خواهد بود. در این رستوران تنوع بی نظیری از انواع گوشت های استیکی سرو می گردد. البته به جز استیک غداهای دیگری نیز در این رستوران عرضه می گردد، اما تمرکز رستوران روی ارائه استیک های گوناگون است. در کنار غذا، نوشیدنی های متنوع نیز برای سلایق مختلف وجود دارد.

10.خیابان الور (Alor)

خیابان الور مرکز طبخ و عرضه غذاهای محلی در شهر کوالالامپور است. دفاتر هواپیمایی مستقر در این خیابان امکان اجاره هواپیمای اختصاصی را نیز فراهم نموده اند. کشوری مالزی از سه قوم مالایی، چینی و هندی تشکیل شده است؛ در این خیابان می توانید همه اقوام را با پوشش های مختلفشان مشاهده کنید و با مراجعه به رستوران های اختصاصی، غذاهای مربوط به هرکدام از آنها را امتحان کنید. عطر وسوسه انگیز کباب مرغ و گوساله که به صورت محلی طبخ شده اند در کنار زیورآلات محلی و آواهای مختلف مردم، مجموعه ای دوست داشتنی و منحصر به فرد را به وجود آورده است. در سفر به مالزی حتما از این خیابان دیدن کنید و سعی کنید طعم های جدیدی را تجربه کنید.

منبع: theculturetrip

منبع: کجارو
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 344

به "10 مکان زیبای کوالالامپور که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان زیبای کوالالامپور که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید