آلمان گردشگری قاعده مند را آزمایش می نماید

به گزارش آناسی، با پیشروی هایی که در زمینه واکسیناسیون اجرا شده است، آلمان در حال آزمایش کردن گردشگری در منطقه ها پربازدید در شمال این کشور است و گردشگران مجازند با رعایت مقررات سختگیرانه، به این منطقه ها سفر نمایند.

آلمان گردشگری قاعده مند را آزمایش می نماید

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

میراث آریا: یک هتلدار آلمانی به نام کارستن ورنر اسم نموده است که بعد از 6 ماه تعطیلی اجباری، هرگز چنین بازگشایی گسترده ای را تجربه ننموده بوده است. مدیرعامل هتل استرندگات ریزورت در شهر تفریحی ساحلی سنت پیتر اوردینگ، در اولین تعطیلات آخر هفته پس از قرنطینه، تمام 98 اتاق خود را اجاره داده و 200 مسافر را در هتل خود جا داده بود.

او گفت: این برای همه ما یک چالش بود، چون کوچک ترین خطا می توانست به یک فاجعه تبدیل گردد. هرچه نباشد همه چشم به این منطقه (به اسم منطقه مدل پروژه) دوخته اند تا ببینند نتیجه آزمایش چه می گردد.

اتاق ها از قبل رزرو نشده بودند و بسیاری از مهمانان صبح زود از قسمت پذیرایی تا پارکینگ صف کشیده بودند. آن ها با رعایت بسیاری از الزامات مورد احتیاج پروژه مدل، با صبر منتظر تحویل گرفتن اتاق خودشان بودند. ورنر گفت: همه در کمال بودند و با ما همکاری می کردند. همه آرزو داشتند بعد از این محدودیت ها، کمی آزادی داشته باشند.

او و تیمش، به همراه بیش از 300 اقامتگاه دیگر در سنت پیتر اوردینگ و منطقه ها اطراف آن، بخشی از منطقه مدل آزمایشی در فریزیای شمالی هستند، جایی که گردشگران می توانند باری دیگر در هتل اقامت نمایند و به رستوران ها و کافه ها سر بزنند. جزایر معروف سیلت، آمروم، فوهر و پلورم در دریای شمال هم در منطقه مدل گنجانده شده اند. بیش از 5000 کسب وکار در فریزیای شمالی در این طرح ثبت نام نموده اند و قرار است واحدهای دیگری هم به آن ها بپیوندند.

آمادگی کامل میهمان ها و هتل ها

دو هفته پیش، اولین منطقه مدل آزمایشی در دریای بالتیک موفقیت آمیز بود. اکنون پروژه آزمایشی دریای شمال هم همان فرایند را در پیش گرفته است. برای رئیس دفتر گردشگری سنت پیتر-اوردینگ، کاتارینا شیرمبک، این می تواند آغاز تازهی برای گردشگری باشد. او اسم کرد: بالاخره در سنت پیتر اوردینگ دوباره دارد اتفاقات خوبی می افتد. همه مشاغل با نهایت دقت آماده شده اند و اکنون از اینکه می توانند باری دیگر از مهمانان استقبال نمایند، خرسند هستند.

برای اینکه مهمانان بتوانند در منطقه مدل اتاق رزرو نمایند، باید قبل از ورود به صورت کتبی اعلام نمایند که با قوانین مربوطه موافق هستند. این موارد قانونی عبارتند از: ارائه تست منفی سریع آنتی ژن COVID-19 هنگام ورود به هتل، رضایت دادن برای ثبت و ارزیابی نتایج آزمون و داده های شخصی و ابراز تمایل برای ارائه نتیجه آزمایش منفی تازه در هر 48 ساعت.

در حالی که بقیه آلمان در یک قرنطینه سختگیرانه به جای مانده است، گردشگری فریزیای شمالی در حال آغاز است و گردشگران از این امر خرسند هستند. البته مقامات بهداشتی و کادر درمان به صورت روزانه و از نزدیک شرایط دریاهای شمال و بالتیک را زیر نظر دارند. اگر تعداد مبتلایان در یک منطقه به مدت سه روز متوالی به بالای 100 نفر برسد، این پروژه لغو می گردد و گردشگران مجبور به ترک آنجا می شوند.

مراکز تست متعدد، ماسک اجباری

برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، مراکز تست کرونا در مقیاس وسیعی (در هتل استراندگات ریزورت، در آبگرم ها و در بسیاری از گذرگاه های ساحلی) راه اندازی شده اند. در سنت پیتر اردینگ، 10 مرکز تست عظیم و یک ایستگاه تست سریع برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است.

در رستوران ها، کیو آر کد (QR Code) تست کرونای فعلی افراد اسکن می گردد یا اطلاعات شخصی فردد به وسیله برنامه Luca ثبت می گردد و به این ترتیب امکان ردیابی دیجیتالی تماس موارد ابتلا به ویروس های کرونا به وسیله تلفن های هوشمند فراهم می گردد.

کسانی که کاملاً واکسینه شده اند احتیاجی به آزمایش ندارند. تابلوهای عظیم در محل عابر پیاده و بعلاوه در اسکله و در امتداد تفرجگاه به مردم یادآوری می نمایند که ماسک زدن اجباری است. کارمندان سرویس های امنیتی قوانین مربوط به ماسک را به روشی محبت آمیز اما کاملا جدی به همه یادآوری می نمایند. قرار است پروژه مدل تا انتها ماه مه ادامه داشته باشد و انتظار می رود بعد از این تاریخ مجددا تمدید گردد.

کمی آزادی

کلودیا هارتمن، یکی از گردشگرانی که به این منطقه سفر نموده است، می گوید: ما فقط می خواستیم از بایرن خارج شویم. او و همسرش که هر دو در بخش مراقبت های افراد سالمند کار می نمایند و واکسینه شده اند، با شنیدن خبر این پروژه آزمایشی، بلافاصله محلی را برای ون مخصوص مسافر خود رزرو کردند. آن ها قصد داشتند دو هفته در یک اردوگاه محلی اقامت نمایند و در امتداد ساحل دریای شمال دوچرخه سواری نمایند.

این گردشگر 57ساله شرح داد: اینجا حداقل کمی آزادی داریم و می توانیم از این حس خوب لذت ببریم. آن ها دوست داشتند به منطقه آلپ آلگو سفر نمایند، اما فعلا سرنوشت آن ها را راهی شمال آلمان نموده است. محدودیت های کرونایی این منطقه آن ها را آزار نمی دهد: اگر این بهایی است که باید در ازای آزادی پرداخت کنیم، با کمال میل آن را می پردازیم.

مسئولیت تمام بخش گردشگری بر دوش ماست

یکی از هتلدارهای منطقه به نام مارکو لاس هم هتل 60 اتاقه استرند را در مرکز سنت پیتر اوردینگ بازگشایی نموده است. این هتل با ظرفیت 70 درصد مشغول به کار است و تلفن پذیرش مدام در حال زنگ خوردن است.

او اسم می نماید: بسیاری از مهمانان تماس می گیرند و از ما می پرسند که آیا واقعاً باز هستیم. بعضی در حال لغو یا رزرو مجدد هستند و رزروهای ما این روزها شاهد تغییرات زیادی هستند.

به اسم بخشی از پروژه مدل، او از مسئولیت خود و همه افراد دیگر در قبال کل صنعت گردشگری مطلع است. او می گوید: مسئله ای نیست. ما می توانیم این کار را به انجام برسانیم، فقط کافی است همه طبق قوانین و مقررات رفتار نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1839

به "آلمان گردشگری قاعده مند را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان گردشگری قاعده مند را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید