احتمال پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از خاتمه سال

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی اطلاع داد علی رغم پیش بینی ها مبنی بر صادرات غیرنفتی سال جاری تا حدود 27 میلیارد دلار؛ اما تا شب گذشته صادرات غیرنفتی 33 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

احتمال پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از خاتمه سال

فرهاد دژپسند در انتها جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: البته با برآورد هایی که همکاران ما دارند تا انتها سال جاری صادرات غیرنفتی به 35 میلیارد دلار هم می رسد.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن یکی از عوامل اصلی در تحقق درآمد های صادراتی بوده است افزود: در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیاست های ارزی دولت و ارز متقاضی آنالیز و مصوبات جلسه شورا در ستاد مالی دولت نیز مطرح و مصوب شد که در این باره یاری کننده بود.

وزیر اقتصاد پیگیری بحث واگذاری ها در جلسات شورای اصل 44، مشوق های مالیاتی، همراهی بانک مرکزی و اقدامات کارگروه های تخصصی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی همچنین حذف مفاسا حساب مالیاتی را از دیگر عوامل مهم در دستیابی به درآمد های صادرات غیر نفتی اعلام کرد.

دژپسند گفت: در سه ماهه سوم سال جاری هم رشد کل مالی و هم رشد اقتصاد غیر نفتی مثبت بوده است.

وی افزود: همچنین سود شرکت های بورس نیز در 9 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بعضی ها در خوشبینانه ترین حالت تحقق درآمد مالیاتی را بیش از 140 هزار میلیارد تومان نمی دانستند گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش مالی کشور فشار اضافه وارد گردد تا 20 اسفند 100 درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

وزیر اقتصاد درباره چالش موجود در بخش خصوصی سازی ها گفت: تعداد واحد هایی که در مورد سازی با چالش روبرو شده یک درصد کل واگذاری ها و ارزش آن ها 3 درصد ارزش کل واگذاری ها بوده است و ما در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان سه قوه آنالیز کردیم تا بخش خصوصی کمترین آسیب را در این حوزه ببیند.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه امشب در جلسه ای درباره پرداخت سود سهام عدالت حضور پیدا می نماید گفت: به احتمال زیاد تا قبل از انتها سال جاری سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1643

به "احتمال پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید