بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان اسفراین

به گزارش آناسی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اختصاص اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان اسفراین صورت پذیرفت.

بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان اسفراین

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

عبدالله سهرابی اظهار کرد: با ابلاغ و تخصیص اعتبار از تملک دارایی های سرمایه ای استانی، آثار تاریخی شهرستان اسفراین بازسازی و خواناسازی می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین اضافه نمود: با تخصیص این اعتبار، آب انبار صفی آباد، شاهزاده توی، امامزاده عبدالله، امامزاده دهنه شیرین، مقبره شیخ لالا ادکانی، مقبره شیخ ذاکر گورپانی و امامزاده باغشجرد بازسازی خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار گرفته و از شمال به شهرستان بجنورد، از شمال شرقی به شهرستان شیروان، از شرق به شهرستان فاروج، از غرب به شهرستان جاجرم و از جنوب و جنوب شرقی به استان خراسان رضوی محدود می گردد.

سهرابی توضیح داد: شهرستان اسفراین سابقه تاریخی کهنی دارد و آثار برجای مانده از استقرارهای پیش از تاریخ تا دوره اسلامی در سراسر این شهرستان نشان از پویایی فرهنگ این خطه در تاریخ ایران زمین دارد.

محوطه ها و تپه های پیش از تاریخ در بخش های مختلف این شهرستان از جمله محوطه های توی 1 و 2، انجیرلی، چهل دختران و نیز استقرارگاه هایی همانند اردوگاه اردوغانی نشان د هنده حضور فعال منطقه در عرصه پیش از تاریخ ایران زمین هستند. شهرستان اسفراین در دوره تاریخی بویژه در دوره های اشکانی و ساسانی نیز همیشه جز ولایات مهم بشمار می رفته و بارها در متون تاریخی و جغرافیایی از آن نام برده شده است.

پراکندگی زیاد آثار دوره اشکانی و ساسانی در این منطقه گواه شکوفایی این خطه در آن دوران است. در دوره اسلامی نیز اسفراین به علت قرار داشتن بر سر راه کاروان روی نیشابور به گرگان رونق خاصی یافته و بیش از پیش شکوفا شد. بازتاب این شکوفایی را در پراکندگی فراوان آثار دوره اسلامی در این شهرستان، ذکر نام منطقه در منابع کهن تاریخی و ظهور چهره های نامدار از این خاک طی قرون اولیه و میانی اسلامی میتوان شاهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1996

به "بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید