ایران 272 تن شیرینی قندی از چین وارد کرد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: گمرک چین بیان کرد این کشور در سه ماه نخست سال جاری 272 تن شیرینی قندی به ایران صادر نموده است.

ایران 272 تن شیرینی قندی از چین وارد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، در افواه عمومی این سخن جا افتاده است که هر چه چین فراوری کند تجار و بازرگانان ایرانی وارد می نمایند. این سخن بی ربط به نظر نمی رسد اگر نگاهی به آمارهای گمرکی داشته باشیم.

واردات ایران از چین طیف متنوعی از سنجاق سر تا ماشین آلات صنعتی را شامل می گردد.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد ایران هرچند در سطحی کم، حتی از چین شیرینی قندی وارد می نماید. بر اساس این آمار ایران در سه ماه نخست امسال میلادی 272 تن به ارزش 624 هزار دلار شیرینی قندی از چین وارد نموده است.

محصولاتی مثل اسمارتیز، پاستیل، گلپری و شکلات سفید در زیر مجموعه شیرینی های قندی قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش صادرات شیرینی قندی چین به ایران در سه ماه نخست 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 17 درصدی داشته است. چین در سه ماه نخست سال 2013 بالغ بر 331 تن شیرینی قندی به ارزش 680 هزار دلار به ایران صادر نموده بود.

آمریکا بزرگترین واردنماینده این نوع شیرینی از چین بوده است. این کشور در سه ماه نخست امسال 26 میلیون دلار انواع شیرینی قندی از چین وارد نموده است. فیلیپین با 25 میلیون دلار، استرالیا با 8.5 میلیون دلار، عربستان با 6.6 میلیون دلار و انگلیس با 5.3 میلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 477

به "ایران 272 تن شیرینی قندی از چین وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 272 تن شیرینی قندی از چین وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید