برقراری تعامل مالی بین منطقه ویژه مالی رفسنجان و شورای شهر شهربابک

به گزارش آناسی، خبرنگاران/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه مالی رفسنجان از برقراری تعامل مالی بین منطقه ویژه و شورای اسلامی شهر و شهرداری شهربابک اطلاع داد.

برقراری تعامل مالی بین منطقه ویژه مالی رفسنجان و شورای شهر شهربابک

به گزارش خبرنگاران، روح الله بهرامشاهی صبح امروز 27 بهمن در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر شهربابک در منطقه ویژه مالی رفسنجان که به منظور برقرای تعاملات مالی بین دو مجموعه صورت گرفت، شناخت ظرفیت مشترک فرهنگی و مالی شهرستان ها به ویژه شهرستان هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند را ضروری دانست و گفت: این ظرفیت های مشترک باید تقویت شوند و از آنها استفاده کنیم.

وی بیان نمود: زمانی که از کشورهای چین، روسیه و از شهرهای دیگر استان و حتی استان های دیگر برای سرمایه گذاری به منطقه ویژه مالی رفسنجان ورود می نمایند، این استقبال به علت امکانات و مزایایی است که منطقه ویژه در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد، بنابراین شهرهای مجاور هم باید از این امکانات بهره مند شوند.

بهرامشاهی توضیح داد: شهرداری ها در راستای اقتصاد پایدار، احتیاج است به یک سری فعالیت های مالی روی آورند و منطقه ویژه از این سرمایه گذاری ها استقبال نموده و امکانات در اختیار آنها قرار می دهد، که سنگ بنای عاقبتی و راهبردی گذاشته گردد که بتواند در آینده منطقه ویژه و شهرداری و شورای شهر تأثیرگذار باشد.

وی مطرح کرد: 60 طرح توجیه پذیر احصاء کردیم که مرتبط با صنایع مس هستند و سرمایه گذارانی که ورود می نمایند این طرح ها را به آنها معرفی می کنیم.

بهرامشاهی اضافه نمود: امیدواریم فصل مشترک مالی بین منطقه ویژه رفسنجان و شورای شهر شهربابک ایجاد گردد و چند طرح سودآور را دنبال و اجرایی کنیم و کارشناسان و گروه مشاوران قوی که در منطقه داریم، پای کار هستند و هدایت های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

مدیرعامل منطقه ویژه مالی رفسنجان اعلام کرد: طی مدت 5 ماه، 10 درخواست سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه مالی رفسنجان داشتیم.

وی ابراز کرد: شهربابک ظرفیت های خوبی دارد که در حوزه صنایع غذایی و سایر حوزه ها می تواند سرمایه گذاری کند، باید راهبردی تعریف کنیم که هم افزایی خوبی صورت گیرد و به تقویت اقتصاد دو مجموعه بینجامد.

طالبیان رئیس شورای اسلامی شهر شهربابک هم در این ملاقات به معرفی شهرستان شهربابک و ظرفیت های گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی آن پرداخت و گفت: اطلس سرمایه گذاری شهربابک در حال تدوین است و پس از نهایی شدن، آن را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.

وی گفت: اگر شهرداری ها در پی سرمایه گذاری و عایدی پایدار نباشند، با مشکل روبرو خواهند شد و حتما سرمایه گذاری و رفتن به سمت فعالیت مالی در دستور شورای شهر شهربابک قرار گرفته است.

طالبیان با بیان اینکه مشترکات فرهنگی زیادی بین رفسنجان و شهربابک وجود دارد و حدود 30 هزار نفر از منطقه ها مختلف شهربابک در رفسنجان زندگی می نمایند و جمعی از مردم رفسنجان هم در شهربابک ساکن هستند، اضافه نمود: با توجه به صنعتی شدن دو شهرستان ضرورت دارد تبادلات فرهنگی و مالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما می توانیم در منطقه ویژه مالی رفسنجان سرمایه گذاری هایی داشته باشیم و از آن طرف زمینه بسیاری از سرمایه گذاری ها در حوزه کشاورزی و دام در شهربابک وجود دارد که انجام گردد و این تبادلات مستلزم برگزاری جلسات بیشتر و تشکیل کارگروه و اتاق فکر در این زمینه است.

طالبیان متذکر شد: شهرستان شهربابک علیرغم ظرفیت های زیادی که دارد رشد و توسعه ای نداشته و این ملاقات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم آغاز همکاری مالی بین دو مجموعه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2121

به "برقراری تعامل مالی بین منطقه ویژه مالی رفسنجان و شورای شهر شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری تعامل مالی بین منطقه ویژه مالی رفسنجان و شورای شهر شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید