به زودی بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی به بهره برداری می رسد

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان گفت: واحد بازیابی اتان این شرکت به عنوان بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی ها به زودی به بهره برداری می رسد که سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.

به زودی بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از شانا، آقای حمید قادری با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان پتروپالایش کنگان با حجم سرمایه 970 میلیون دلاری ساخته شده است، اضافه کرد: این واحد به عنوان فاز نخست شرکت پتروپالایش کنگان با ظرفیت سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن راه اندازی شده و در حال فراوری آزمایشی است که به زودی به بهره برداری رسمی می رسد.

وی با اشاره به اینکه واحد بازیابی اتان، سالانه 21 میلیون تن خوراک را از فاز 12 پارس جنوبی دریافت می نماید، اضافه کرد: سالانه 1.75میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، 500 هزار تن بوتان و 250 هزار تن پنتان در این واحد فراوری می گردد که درآمد حدود یک میلیارد دلار را برای کشور به همراه خواهد داشت.

استفاده حداکثری از توان داخل در فرآیند ساخت و اجرا

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با تأکید بر اینکه 100 درصد طراحی و مهندسی و راه اندازی همه واحد ها و بخش ها اعم از مهندسی پایه و مهندسی تفضیلی ازسوی شرکت های ایرانی صورت گرفته است، اضافه کرد: در اجرای این طرح کوشش حداکثری برای استفاده از کالا های ایرانی انجام و 65 درصد از تجهیزات از داخل کشور تأمین شده است.

قادری گفت: اجرای این طرح برای 3500 نفر در دوران ساخت و 622 نفر در دوران بهره برداری اشتغالزایی داشته است.

وی به تکمیل فاز طراحی، خرید و اجرای طرح در سریع ترین زمان براساس برنامه زمان بندی شده اشاره نمود و اضافه کرد: عملیات اجرایی واحد بازیابی اتان در بهمن 94 شروع و در کمتر از پنج سال تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری اهداف از شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان سهامدار اصلی شرکت پتروپالایش کنگان است، گفت: سرمایه این طرح از سوی سرمایه گذار اصلی و تسهیلات بانکی تأمین شده است.

قادری به ساخت واحد الفین در قالب مرحله دوم شرکت پتروپالایش کنگان اشاره نمود و اضافه کرد: مرحله دوم حدود 45 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا سال 1401 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم مرحله 12 پارس جنوبی را یکی از ویژگی این طرح مطرح کرد که آن را نسبت به طرح های مشابه متمایز می نماید.

وی اضافه کرد: دسترسی به خوراک و فراوری متنوع محصولات از دیگر ویژگی های این طرح در راستا افزایش توان عملیاتی و پایداری فراوری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1653

به "به زودی بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی بزرگترین واحد تأمین خوراک پتروشیمی به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید