ترامپ: روابطمان با چین به شدت آسیب دیده است

به گزارش آناسی، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه روابط کشورش با چین دچار آسیب جدی شده است، تأکید کرد که در شرایط فعلی به فاز دوم توافق تجاری با چین فکر نمی کند.

ترامپ: روابطمان با چین به شدت آسیب دیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه با خبرنگارانی که وی را در سفر به فلوریدا همراهی می کردند، بیان نمود که روابط آمریکا و چین طی ماه های اخیر به شدت آسیب دیده است.

ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال مذاکره واشنگتن و پکن برای فاز دوم توافق تجاری دوجانبه گفت: من در حال حاضر درباره آن فکر نمی کنم. روابط با چین به شدت آسیب دیده است. آنها می توانستند این طاعون [ویروس کرونا] را متوقف کنند، می توانستند آن را متوقف کنند، اما این کار را نکردند.

وی اضافه کرد: من چیزهای زیادی در ذهنم دارم، اما فاز دوم توافق تجاری با چین در حال حاضر مسئله ای دور از ذهن و غیرمحتمل است.

طی ماه های اخیر تنش میان آمریکا و چین به دلایل مختلف از جمله مسئله هنگ کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و آمریکا به بهانه های مختلف فشارهای خود بر پکن را شدت بخشیده است.

مقامات آمریکایی به ویژه شخص دونالد ترامپ طی ماه های اخیر چین را به پنهان کاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده اند. دولت ترامپ حتی ادعا می کند که سازمان بهداشت جهانی نیز برای پنهان کردن شیوع ویروس کرونا با چین همکاری داشته است. آمریکا روز سه شنبه به همین بهانه رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر توسط یک نهاد امنیتی و تنی چند از مقامات چینی، آنها را به فهرست اشخاص تحت تحریم خود اضافه کرد.

پیش از آن نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در مناطق تبت خوانده بود، بیان نمود که آمریکا محدودیتهایی برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال خواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1226

به "ترامپ: روابطمان با چین به شدت آسیب دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: روابطمان با چین به شدت آسیب دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید