ترس از زامبی به واقعیت پیوست

به گزارش آناسی، قارچ های زامبی ساز، اعصاب حشرات مرده را کنترل می نمایند تا راه بروند و هاگ های قارچ را پراکنده نمایند.

ترس از زامبی به واقعیت پیوست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عرفان خسروی در رشته توییتی در توییتر خود ازقارچ هایی که حشرات را زامبی می نماید اطلاع داد.

قارچ هایی که حشرات را زامبی می نمایند

شکم این زنجره کشتگاه قارچ هایی شده که مغزش را از پیش در استیلا دارند. زنجره برده قارچ هاست.

تخم این نماتودها در حاشیه آب های کم عمق خوراک حشراتی مثل ملخ و جیرجیرک می گردد. داخل بدن حشره رشد می نماید و طولش به چند برابر طول حشره می رسد. بعد حرکات حشره را در استیلای خود درمی آورد و وادارش می نماید تا به نزدیکی آب برود و داخل آب خودکشی کندتا نماتود در آب جفت گیری بکند.

این مورچه زامبی هم رفتارش در اختیار قارچ هایی درآمده که وادارش می نمایند به جای مرتفعی، مثلا بالای درخت، برود تا کلاهک قارچ کله مورچه را بشکافدو هاگ هایش را برای آلوده کردن قربانیان بعدی پراکنده کند.

سوسک های کانتارید هم دچار همین بلیه می شوند. قارچ اریونوپسیس سوسک را وامی دارد تا پیش از مرگ به بالای شاخه ای رفته، با دهانش شاخه را بگیرد و بمیرد. پس از مرگ بال هایش باز می گردد و هاگ های قارچ را برای قربانیان بعدی می پراکند.

مگس لوبیایی هم وقتی با قارچ زامبی ساز انتوموفتورا آلوده می گردد، بالای ساقه ای بلند می رود که در معرض دید باشد، شکمش برآمده می گردد و برای مگس های نر چشم انداز ای شهوت انگیز می آفریند. هر مگسی که به امید شهوت رانی به پشت مگس آلوده می رود، همین سرنوشت را خواهد داشت.

کرم های پهن ترماتود هم این توانایی را دارند. از همه مشهورتر، لوکوکلریدیوم است که حلزون را به وسیله مدفوع پرندگان آلوده می نماید، در بدن حلزون بالغ می گردد، چشم های حلزون را تبدیل به چیزی شبیه کرم مگس می نماید تا پرنده بخوردش و در بدن پرنده چرخه زندگی خود را کامل کند.

22745

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2238

به "ترس از زامبی به واقعیت پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از زامبی به واقعیت پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید