تکمیل مرمت و بازسازی بخش عمده ای از ابنیه تاریخی کلیبر طی سال 98

به گزارش آناسی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و بازسازی بخش عمده ای از ابنیه تاریخی کلیبر طی سال 98 اطلاع داد.

تکمیل مرمت و بازسازی بخش عمده ای از ابنیه تاریخی کلیبر طی سال 98

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی در جلسه با فرماندار کلیبر، گفت: کلیبر به واسطه اماکن تاریخی، طبیعت بکر و روستاهای هدف گردشگری همیشه مورد توجه بخش عمده ای از گردشگران قرار گرفته است، لذا در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های این شهرستان طی امسال پروژه های مرمتی و زیرساخت گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته و با پیگیری معاونت میراث فرهنگی و دفتر فنی اداره کل، مرمت و بازسازی بعضی از ابنیه تاریخی شهرستان کلیبر به اتمام رسید.

او در این خصوص گفت: طی امسال محوطه سازی و مرمت برج تاریخی آس قدیم، محوطه سازی و اعمال فعالیت های حفاظتی در بخش گنبدهای مسجد امام زاده، مرمت حمام تاریخی و احیای کاروانسرای تاریخی در جاده کلیبر- جانانلو و سنگفرش و برق رسانی بخش عمده ای از جهت دسترسی قلعه تاریخی بابک انجام گرفت.

قوچی در سرانجام با اشاره به برنامه های آینده این اداره کل در راستای تقویت ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان کلیبر، گفت: با توجه به لزوم سامان دهی منطقه قلعه دره سی و ایجاد رفاه برای گردشگران، احداث مجتمع بین راهی در این منطقه، تکمیل برق رسانی قلعه بابک و جهت دسترسی و همچنین تکمیل مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان کلیبر در سال 99 محقق خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 832

به "تکمیل مرمت و بازسازی بخش عمده ای از ابنیه تاریخی کلیبر طی سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل مرمت و بازسازی بخش عمده ای از ابنیه تاریخی کلیبر طی سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید