جام ملت های آفریقا برگزار می گردد، تهدید اروپایی ها کارساز نبود

به گزارش آناسی، با وجود مخالف اتحادیه باشگاه های اروپا با حضور بازیکنان آفریقایی شاغل در قاره سبز در جام ملت های آفریقای سال 2021، این تورنمنت برگزار خواهد شد.

جام ملت های آفریقا برگزار می گردد، تهدید اروپایی ها کارساز نبود

به گزارش خبرنگاران، مسئولان برگزاری کننده رقابت های جام ملت های آفریقا تأکید کردند که این تورنمنت که به علت شیوع کرونا برگزاری آن یک سال به تعویق افتاد، قطعاً برگزار خواهد شد.

با توجه به شیوع سویه تازه ویروس کرونا (اومیکرون) که خاستگاه آن قاره آفریقا بوده و بیم شیوع آن در میان فوتبالیست ها، برآورد هایی در مورد احتمال لغو برگزاری جام ملت های قاره سیاه صورت گرفت. بعلاوه اتحادیه باشگاه های اروپا (ECA) با انتشار بیانیه ای گفت که باشگاه های قاره سبز نباید برای آزاد گذاشتن بازیکنان شان جهت شرکت در این تورنمنت تحت فشار قرار بگیرند.

این سازمان بعلاوه با ارسال نامه ای به معاون دبیر کل فیفا، نگرانی های خود از بابت سفر لژیونرهای آفریقای شاغل در اروپا به قاره سیاه در بحبوحه شیوع کرونا را ابراز داشت. کنفدراسیون فوتبال آفریقا حاضر نشد به بیانیه اتحادیه باشگاه های اروپا واکنش نشان دهد اما لوکس سپتمبر مدیر روابط رسانه ای این سازمان به نشریه گاردین گفت که جام ملت های آفریقا در تاریخ مقرر یعنی روز نهم ژانویه سال 2022 برگزار خواهد شد.

تخمین زده می گردد که در جام ملت های آفریقای سال آینده، 40 بازیکن از لیگ برتر انگلیس به اردوی تیم های ملی حاضر در این تورنمنت فراخوانده شوند و این دقیقاً مصادف با فشرده ترین مقطع از فصل فوتبال انگلیس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2091

به "جام ملت های آفریقا برگزار می گردد، تهدید اروپایی ها کارساز نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام ملت های آفریقا برگزار می گردد، تهدید اروپایی ها کارساز نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید