خبرنگاران تعداد دستگاه های دیالیز بیمارستان های همدان 100 درصد افزایش یافت

به گزارش آناسی، همدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود مسائل ناشی از ویروس کرونا تجهیزات درمانی رشد داشته به گونه ای که تعداد دستگاه های دیالیز موجود در بیمارستان های این استان در یکسال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران تعداد دستگاه های دیالیز بیمارستان های همدان 100 درصد افزایش یافت

دکتر رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا 90 دستگاه دیالیز در این استان وجود داشت اما از یکسال گذشته تا به امروز این تعداد به 180 دستگاه رسیده است.

وی اضافه نمود: همچنین 6 دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس از ابتدای سال تا به امروز وارد استان شده و تخت های آی.سی.یو موجود در بیمارستان ها از 120 به 234 تخت افزایش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: دستگاه اکسیژن ساز در زمان شیوع کرونا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در درمان بیماران، بحران جهانی ایجاد نموده بود که در این راستا تعداد دستگاه های موجود در بیمارستان های این استان 100 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: 12 دستگاه 600 لیتری اکسیژن ساز به بیمارستان های همدان اضافه شد در حالیکه پیشتر اغلب دستگاه های اکسیژن ساز شهرستانها 300 لیتری بود.

638 بیمار دیالیزی در این استان حضور دارند که 55 درصد آنان زن و 45 درصد مرد هستند همچنین 599 بیمار کلیوی نسبت به پیوند عضو اقدام کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران تعداد دستگاه های دیالیز بیمارستان های همدان 100 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد دستگاه های دیالیز بیمارستان های همدان 100 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید