خبرنگاران فرماندار:طرح فاصله گذاری اجتماعی در روستاهای گتوند تداوم داشته باشد

به گزارش آناسی، دزفول-خبرنگاران- فرماندار شهرستان گتوند گفت: برای مقابله با ویروس کرونا تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در روستاها ضرورت دارد.

خبرنگاران فرماندار:طرح فاصله گذاری اجتماعی در روستاهای گتوند تداوم داشته باشد

به گزارش خبرنگاران عبدالرضا احسانی نیا پنجشنبه در نشست مشترک ستاد مبارزه با کرونا و دهیاران بخش مرکزی شهرستان گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک اعیاد شعبانیه گفت :با توجه به اینکه اعمال محدودیت ها از روز شنبه 23 فروردین ماه کاهش پیدا می نماید، دهیاران همچنان اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع کرونا در روستاها اجرا نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه به رکود بازار و رونق نداشتن کسب و کار در این روزها، دهیاران، بزرگان و خیران روستاها را برای یاری به افراد نیازمند مشارکت دهند.

فرماندار گتوند در ادامه گفت: با توجه به آغاز فصل گرما دهیاران مراقب شیوع بیماری التور باشند و علاوه بر ارائه آموزش های بهداشتی به روستائیان، لایروبی و آهک پاشی جوی و جداول و ضد عفونی روستاها به صورت مستمر انجام گردد.

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند نیز در این نشست به اقدامات صورت گرفته در روستاها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: اماکن عمومی، معابر و خیابان های روستاهای بخش مرکزی هر هفته سه مرحله ضد عفونی وگندزدایی شد.

محسن آقایی شست و شوی معابر و خیابان ها، مسدود کردن جهت های ورودی و خروجی به بخش، ارائه آموزش های بهداشتی، جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق دیدنی، کنترل تردد کشاورزان و تبلیغات محیطی و هشدار به روستائیان با همکاری بعضی از ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی را از دیگر اقدامات در این روزها نام برد.

وی در انتها ازتلاش و زحمات دهیاران برای مشارکت مردم در موکول کردن جشن های ازدواج به آینده، جلوگیری از تجمعات، برگزار کردن آیین های عزاداری با حداقل نفرات و دیگر اقدامات پیشگیرانه در این مدت تشکر و قدردانی کرد و اضافه کرد: تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشور این اقدامات در روستاهای بخش مرکزی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرستان گتوند در طرح غربالگری مردم برای مقابله با کرونا رتبه نخست در استان خوزستان را کسب کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه نموده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود نمایند.

ویروس کرونا که کووید - 19 نیز نامیده می گردد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1032

به "خبرنگاران فرماندار:طرح فاصله گذاری اجتماعی در روستاهای گتوند تداوم داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار:طرح فاصله گذاری اجتماعی در روستاهای گتوند تداوم داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید