خبرنگاران 620 واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در آستارا وام گرفتند

به گزارش آناسی، آستارا - خبرنگاران - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت: 12 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی با سود 12 درصد به 620 واحد مالی حقیقی و حقوقی آسیب دیده از کرونا پرداخت شد و بیشترین وام در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

خبرنگاران 620 واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در آستارا وام گرفتند

شهلا قاضی پور روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: واحدهای وام گیرنده 753 نفر اشتغالزایی دارند و هر فرد شاغل، 120 تا 160 میلیون ریال تسهیلات دریافت نموده است.

وی ادامه داد: بنگاه های آسیب دیده از کرونا رستوارن، طباخی، قهوه خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، فراوری و عرضه پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آکادمی رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی و گرمابه را شامل می گردد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت: با توجه به تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران، از 10 اسفند تا 31 اردیبهشت سال جاری هزار و 138 کارگر مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده اند و سهم هر کدام ماهانه حدود 15 میلیون ریال بوده است.

شیوع بیماری کرونا که بیش از 200 کشور دنیا را درگیر خود نموده، باعث تعطیلی و رکود بخش های مالی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و حدود 6 هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران 620 واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در آستارا وام گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 620 واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در آستارا وام گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید