دانشمند آمریکایی در مورد انتقال لپ تاپ دولتی به چین گناهگار شناخته شد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: یک دانشمند سابق آمریکایی که در یکی از تاسیسات تحقیقاتی هسته ای آمریکا مشغول به کار بوده از سوی دادگاهی فدرال در مورد انتقال غیر قانونی لپ تاپ دولتی به چین گناهکار شناخته شده است.

دانشمند آمریکایی در مورد انتقال لپ تاپ دولتی به چین گناهگار شناخته شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از مقام های قضایی آمریکا تاکید نمود: یکی از دانشمندان سابق آمریکایی که در یکی از تاسیسات تحقیقاتی هسته ای دولتی در نیو مکزیکو مشغول به کار بوده در مورد انتقال غیر قانونی یکی از لپ تاپ های این سایت تحقیقاتی به چین و دروغ گفتن در این خصوص گناهکار شناخته شده است.

بر اساس این گزارش دادستان نیو مکزیکو با انتشار بیانیه ای توضیح داد: جیان یو هوانگ 46 ساله شهروند آمریکایی از چین در مورد انتقال غیر قانونی رایانه دولتی آمریکا به چین گناهکار شناخته شده است.

این دانشمند آوریل 2012 میلادی از تاسیسات هسته ای ساندیا در نیو مکزیکو اخراج شده است. این سایت هسته ای یکی از مراکز تحقیقاتی دولت آمریکا است که وظیفه تضمین امنیت و ایمنی ذخایر تسلیحات هسته ای را بر عهده دارد.

هوانگ همچنین در مورد بیان اظهارات غیر واقعی به یک افسر ضد اطلاعاتی آمریکا در ژوئن 2011 میلادی گناهکار شناخته شده است. وی در ژوئن 2012 میلادی به علت بعضی اتهامات از جمله سوء استفاده از منابع و تجهیزات دولتی فدرال برای انجام تحقیقات برای نهادهای تحقیقاتی چین بازداشت شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 533

به "دانشمند آمریکایی در مورد انتقال لپ تاپ دولتی به چین گناهگار شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند آمریکایی در مورد انتقال لپ تاپ دولتی به چین گناهگار شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید