دکمه Eco را در خودرو جدی بگیریم؟

به گزارش آناسی، با توجه به قیمت حدود 2 دلار در هر لیتر برای بنزین، اگر دکمه مصرف بهینه (Eco mode) را روی ماشینتان دارید، احتمالاً امیدوارید که هزینه بنزینتان کمتر گردد.اما واقعیت این است که با وجود اینکه برخی از خودروسازها وعده صرفه جویی 12 درصدی را می دهند اما به ازای هر 100 دلاری که صرف پر کردن باک ماشینتان می کنید، این احتمال وجود دارد که فقط 5 درصد صرفه جویی گردد.

دکمه Eco را در خودرو جدی بگیریم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، خودروسازها گزینه حالت سازگار با محیط زیست (مصرف بهینه) را در بسیاری از وسایل نقلیه نو قرار داده اند، اما بعضی از رانندگان احتمالا تعجب نمایند بدانند که وقتی دکمه Eco روشن می گردد دقیقاً چقدر صرفه جویی خواهد شد.

داده ها نشان می دهند بسته از طریق نقلیه شما، حالت Eco ممکن است به مقدار ای که بعضی خودروسازان ادعا می نمایند برای شما صرفه جویی نکند.

تولیدنمایندگان خودروهای مختلف ادعا می نمایند با این گزینه 10 تا 12 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می گردد، اما داده های واقعی نشان می دهند که این مقدار صرفه جویی 5 تا 6 درصد و شاید 7 درصد است.

خودروهای لوکس و پیشرفته تر احتمالاً به آستانه 12 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت می رسند.

البته وقتی صحبت از حالت اکو می گردد، واقعاً به برند و مدل وسیله نقلیه شما هم بستگی دارد؛ چون هر خودروسازی می گوید این گزینه در خودروی آنها به روش های مختلف باعث صرفه جویی در مصرف بنزین می گردد؛ مثلا در بعضی مدل های تویوتا، حالت Eco ترکیبی از چندین ویژگی مختلف است که برای افزایش بیشتر بازدهی سوخت و در نتیجه کمتر شدن انتشار کربن طراحی شده است. خیلی از خودروهای تویوتا و لکسوس عملکرد Eco را در سیستم تهویه خودشان هم دارند که باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت و کاهش مضاعف انتشار کربن می گردد.

در خودروهای هوندا این گزینه برترین عملکرد را در این زمان ها دارد: حرکت با سرعت ثابت در بزرگراه، سفر درون شهری در شرایط عادی، رانندگی در زمین های مسطح، زمانی که چیزی بکسل نمی گردد و زمانی که به حداکثر تهویه خودرو احتیاج ندارید.

نتیجه این است که حالت اکو کار می نماید، اما انتظار صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت نداشته باشید. بعلاوه اگر در پی حداکثر بهره وری سوخت هستید، می توانید آن را همواره فعال نگه دارید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2207

به "دکمه Eco را در خودرو جدی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه Eco را در خودرو جدی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید