رئیسی در اجلاس شانگهای حضور می یابد (تور چین)

به گزارش آناسی، هماهنگ کننده ملی ازبکستان در امور سازمان همکاری شانگهای (SCO) که قرار است کشورش در روزهای پایانی شهویور ماه جاری میزبان اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان مهم منطقه ای باشد، اظهار داشت رئیس جمهوری اسلامی ایران که در آستانه پیوستن به اعضای اصلی این سازمان است، در این اجلاس حضور خواهد یافت.

رئیسی در اجلاس شانگهای حضور می یابد (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای، در جلسه اطلاع رسانی مربوط به اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی وزارت امور خارجه ازبکستان برگزار گردید، رحمت الله نوریمبتوف هماهنگ کننده ملی ازبکستان برای سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت سران همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و بعلاوه سران کشورهای ناظر شامل جمهوری اسلامی ایران، بلاروس و مغولستان نیز در اجلاسی که قرار است روزهای 24 و 25 شهریور در شهر سمرقند ازبکستان برگزار گردد، حضور خواهند یافت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه 7 شهریور) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و اینکه این عضویت کامل چه نقشی می تواند داشته باشد و چگونه به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور چین و سایر کشورها یاری کند گفت: حضور ما در شانگهای و همکاری ما با کشورهای عضو شانگهای بسیار مهم است و ما را با زیرساخت های آسیا و زیرساخت های مالی مرتبط می نماید و برای کشور ما بسیار اهمیت دارد که بتواند سهم خود را از تجارت و اقتصاد در منطقه داشته باشد.

وی اضافه کرد: حضور ما در منطقه حضور امنیت ساز است. به اندازهی که حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه توانسته امنیت در منطقه ایجاد کند، نقش مالی ما به آن اندازه نیست و ما باید این اندازه برای کار مالی و تجاری که از زمینه ها و بسترهایی که می تواند بسیار موثر باشد برای روابط جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2239

به "رئیسی در اجلاس شانگهای حضور می یابد (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی در اجلاس شانگهای حضور می یابد (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید