سود 92 درصدی صندوق واسطه گری اقتصادی یکم

به گزارش آناسی، معاون امور بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحد های صندوق واسطه گری اقتصادی یکم از تیرماه در بورس قابل خرید و فروش می گردد، گفت: ارزش هر واحد 10 هزار تومانی به 19 هزار و 200 تومان رسیده است.

سود 92 درصدی صندوق واسطه گری اقتصادی یکم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عباس معمارنژاد در خصوص آخرین خبرها از صندوق واسطه گری اقتصادی یکم (ETF) گفت: اختصاص این واحدها به افراد ثبت نام نماینده تا آخر این هفته و شنبه آینده انجام می گردد و اکنون کنترل هایی روی فهرست ثبت نام صورت می گیرد و موارد مغایر و کسانی که بیشتر پول واریز نموده و یا بیش از یک بار ثبت نام نموده اند، پول آنها برگشت داده می گردد و از شنبه آینده اختصاص این واحدها به ا فراد صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: همچنین از اول تیرماه طبق تعهدی که قبلاً داده بودیم، واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری اقتصادی یکم در بورس قابلیت معامله پیدا می نماید.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد در پذیره نویسی واحدهای صندوق شرکت کردند، گفت: 3.5 میلیون نفر ثبت نام نموده اند و حدود 6 هزار میلیارد تومان پول با فروش واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی جمع آوری شد.

معمارنژاد در خصوص اینکه بقیه سهام و واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی چه می گردد، گفت: دولت باید در خصوص به جامانده واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی تصمیم بگیرد که آن را به صورت بلوکی در یک EFT دیگر واگذار کند که هنوز در این باره تصمیم گیری نشده است.

وی تأکید کرد: در فروش واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی فقط افراد حقیقی و دارندگان کد ملی شرکت کردند و این واحدهای صندوق از وقتی که وارد بورس شوند قابل معامله می گردد و در آن صورت هم افراد حقیقی و هم شرکت های حقوقی می توانند واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی را در بورس خریداری نمایند.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه نمود: اختصاص واحدهای فروخته شده صندوق واسطه گری اقتصادی تا روز شنبه 24 خردادماه انجام می گردد.

معمارنژاد همچنین در خصوص اینکه کسانی که برای فرزندان زیر سن قانونی خود واحد سرمایه گذاری واسطه گری اقتصادی خریده اند، در خصوص آن چه باید بنمایند، گفت: برای کسانی که کد بورسی صادر شده، از اول تیرماه می توانند خرید و فروش انجام دهند، اما هرکس کد بورسی ندارد، این واحدها به نام آنها ثبت می گردد و هر زمانی که کد بورسی دریافت کردند، در پرتفوی سهام آنها قرار می گیرد.

وی در خصوص اینکه آخرین ارزش واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی یکم چقدر است، گفت: طبق نرخ تابلوی دیروز بورس هر واحد 10 هزار تومانی تبدیل به 19 هزار و 200 تومان شده و ارزش EFT به 32 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص اینکه اگر کسی بخواهد واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی خود را نگه دارد، چگونه سود می گیرد، گفت: وقتی مجمع سالانه شرکـت های حاضر در این صندوق برگزار گردد و سودی اختصاص یابد، به وسیله مدیر صندوق به تناسب هر واحد سود آن به دارنده واحد اختصاص می یابد.

معمارنژاد همچنین در خصوص برنامه واگذاری ETF پالایشی و نیز ETF فلزی گفت: سازمان خصوصی سازی در این زمینه اطلاع بیشتر دارد، اما آنچه گفته اند ETF پالایشی از اواسط تیرماه و ETF سوم (فلزی و خودرویی) از اواسط مرداد عرضه می گردد. هنوز دولت در این زمینه تصمیم گیری ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1179

به "سود 92 درصدی صندوق واسطه گری اقتصادی یکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود 92 درصدی صندوق واسطه گری اقتصادی یکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید