شناسایی 220 شرکت برای عبور از راستا سبز گمرک

به گزارش آناسی، رییس کل گمرک ایران گفت: یکی از مواردی که در گمرک هوشمند بیان شده، فعالان مالی مجاز است که 220 شرکت در کشور شناسایی شده تا آنان را از راستا سبز عبور دهیم و در آتیه نزدیک موضوع تسهیل فعالان مالی مجاز در گمرک و سازمان مالیاتی می تواند تعداد شرکت های مجاز در راستا سبز را افزایش دهد.

شناسایی 220 شرکت برای عبور از راستا سبز گمرک

به گزارش خبرنگاران، مهدی میر اشرفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته در استان خراسان رضوی 100 میلیون کالا به ارزش 50 میلیارد دلار در گمرکات استان ترخیص شده است و اگر این مقدار کالا بخواهد با روش های سنتی ترخیص گردد مسلما کندی و ایستایی تجارت خارجی ما افزایش پیدا خواهد نمود.

وی خطاب به شافعی اضافه کرد: جهان از کنترل های ملموس و مزاحم به سمت کنترل ها نا ملموس و غیر مزاحم رفته است و یکی از مواردی که می تواند به این جهت یاری کند، تجهیز گمرکات به دستگاه اسکن ایکس ری ریلی است و بنده در جریان بازدید از گمرک دوغارون متوجه شدم که در این گمرک دو دستگاه اسکن ایکس ری وجود دارد که یکی از آن ها معیوب است و از سه گمرک دیگر تنها یک گمرک به این دستگاه مجهز نیست و یکی از گمرکات احتیاجمند تجهیز به اسکن ایکس ری ریلی است.

رییس کل گمرک ایران، بیان نمود: ما در مدت دوهفته در شانگهای چین می توانیم کالا را وارد ایران کنیم و احتیاج به یک ایکس ری ریلی داریم که فراخوان آن ابتدای سال جاری اعلام شده است. یکی از مواردی که در گمرک هوشمند بیان شده، فعالان مالی مجاز است که 220 شرکت در کشور شناسایی شده است تا آنان را از جهت سبز عبور دهیم و در آتیه نزدیک موضوع تسهیل فعالان مالی مجاز در گمرک و سازمان مالیاتی می تواند تعداد شرکت های مجاز در جهت سبز را افزایش دهد.

میراشرفی توضیح داد: 20 اقدام تعریف شده است تا به افرادی که با اوراسیا تجارت می نمایند، تعلق بگیرد. همچنین بخشنامه مربوط به تضمین های ارزش اضافه کرده نیز ظرف هفته آینده ابلاغ می گردد و تاکنون یک مورد نارضایتی از گمرکات استان گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 588

به "شناسایی 220 شرکت برای عبور از راستا سبز گمرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 220 شرکت برای عبور از راستا سبز گمرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید