ضرورت تجمیع اسناد تاریخی شهرداری تهران در موزه نقشه

به گزارش آناسی، معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران صبح امروز شانزدهم بهمن ماه با حضور در موزه نقشه تهران از اسناد تاریخی و نقشه های تهران بازدید کرد.

ضرورت تجمیع اسناد تاریخی شهرداری تهران در موزه نقشه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، لطف الله فروزنده در این بازدید از مجموعه نقشه های دنیا نما، نقشه های تهران، اسناد تاریخی و تجهیزات مرتبط با تهیه نقشه بازدید کرد.

در این بازدید معاون شهردار تهران با ابراز خرسندی از حضور در موزه نقشه تهران، اسناد موجود در این مجموعه را بیانگر تاریخ یک شهر و کشور دانست و اظهار کرد: نحوه نگهداری از این اسناد بسیار خوب است و امیدواریم نخبگان و اهل فن از اطلاعات این مجموعه به خوبی برای نشان دادن جایگاه تاریخی تهران استفاده نمایند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تجمیع اسناد تهران در یک مجموعه، ابراز امیدواری کرد که با جلب نظر شهردار تهران، بخشنامه ای در این خصوص صادر گردد.

فروزنده اضافه کرد: حفظ اسناد شرایط و ویژگی هایی خاصی احتیاج دارد که در هیچ یک از زیرمجموعه های شهرداری تهران فراهم نیست و امکان از بین رفتن اسناد گران بها وجود دارد و این در حالی است که موزه نقشه تهران این توانایی را در اختیار دارد و امیدواریم همه مدیران شهری نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشند که مجموعه اسناد شهری تهران در این مکان مناسب تجمیع و نگهداری گردد.

لازم به ذکر است موزه نقشه تهران در زیر مجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می نماید و علاوه بر نگهداری نقشه ها با استفاده از جدیدترین اصول مرمتی، احیاء نقشه های قدیمی و اسناد تاریخی شهر را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2132

به "ضرورت تجمیع اسناد تاریخی شهرداری تهران در موزه نقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تجمیع اسناد تاریخی شهرداری تهران در موزه نقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید