عجیب و غریب ترین تلفن های همراهِ تاریخ

به گزارش آناسی، یوتافون دو نمایشگر داشت. در سمت جلو یک نمایشگر تلفن هوشمند تمام رنگی و در قسمت عقب یک نمایشگر جوهر الکترونیکی مانند کتابخوان کیندل داشت. هدف از این طراحی، ذخیره کردن نیرو با استفاده از نمایشگر جوهر الکترونیکی بود. این ایده جذابی بود، اما هرگز واقعا جلب توجه نکرد.

عجیب و غریب ترین تلفن های همراهِ تاریخ

از میان تلفن های همراه این لیست، گوشی Xelibri 6 عجیب ترین بود، چون در واقع با هدف عجیب و غریب بودن طراحی شده بود.

در حال حاضر بیشتر تلفن های همراه شکل یکسانی با مواد یکسان دارند، اما همواره این طور نبوده است و برخی گوشی ها با طراحی های واقعا عجیب طی سال های پیش ساخته شده اند.

البته این تلفن ها کاملا قدیمی هستند. در آغاز دوران تلفن همراه، شرکت ها ریسک های زیادی نموده و همه کوشش می کردند پی ببرند مردم چه می خواهند. برخی از این کوشش ها به ساخت مدل های پیروز منتهی شد و در حالی که برخی دیگر نتیجه عجیب و غریبی داشتند.

وب سایت How-to geek در گزارشی، عجیب و غریب ترین تلفن های همراه ساخته شده در تاریخ را مرور نموده است که عبارتند از:

عجیب و غریب همواره به معنای بد نیست، اما به معنای پیروز بودن دستگاه هم نیست. مایکروسافت کین دستگاه عجیبی با برخی ایده های خیلی جالب بود. اما نهایتا خیلی خوب فروش نکرد. با این حال مطمئنا عجیب و غریب بود. کین در زمان عجیبی عرضه شد.

درست پیش از این که مایکروسافت تصمیم بگیرد ویندوز فون 7 را عرضه کند. سطح رابط کاربری در کین مشابه آنچه بود که نهایتا به ویندوز فون تبدیل شد، اما یک تلفن هوشمند نبود بلکه یک تلفن بسیار کوچک و بامزه با ک بورد کشویی بود. متاسفانه کین که در مدل های مختلف متعددی عرضه شد، در همان ابتدا به شکست محکوم شد.

راه های زیادی برای قرار دادن یک کیبورد فیزیکی در گوشی وجود دارد. موتور از مفهوم چرخشی استفاده کرد و به شکل غریبی از آن استفاده کرد به طوری که کیبورد در پشت گوشی قرار می گرفت و اگر کاربری می خواست آن را استفاده کند، باید کیبورد را می چرخاند تا در پایین صفحه نمایش گوشی قرار بگیرد. به نظر می رسد مدل فلیپ اوت (Flipout) موتورولا ایده بهتری بود.

برخی از ایده های عجیب و غریب در واقع ایده های خوبی هستند. یوتافون کوشش کرد یک مشکل را به شیوه بسیار منحصری حل نماید. نمایشگر های LCD و LED باتری زیادی مصرف می نمایند. اگر نمایشگر کم مصرفی داشته باشیم که برای کار های ساده از آن استفاده کنیم چه؟

یوتافون دو نمایشگر داشت. در سمت جلو یک نمایشگر تلفن هوشمند تمام رنگی و در قسمت عقب یک نمایشگر جوهر الکترونیکی مانند کتابخوان کیندل داشت. هدف از این طراحی، ذخیره کردن نیرو با استفاده از نمایشگر جوهر الکترونیکی بود. این ایده جذابی بود، اما هرگز واقعا جلب توجه نکرد.

عکسی که در بالا می بینید، گوشی توشیباست که عجیب بودن از ظاهرش می بارد. دکمه های شماره و نمایشگر این گوشی فوق العاده عجیب در سه بخش قرار داشتند. نگه داشتن این گوشی در دست بسیار راحت بود، اما در هر حال ظاهر عجیبی داشت.

زیمنس مدل های تلفنی تحت برند Xelibri در سال 2004 داشت. عجیب ترین آن ها Xelibri 6 بود. این گوشی با آینه ای در یک طرف و نمایشگر کوچکی در وسط طرف دیگر باز می شد و دکمه های شماره ها دور آن قرار داشتند. این گوشی یک پد ناوبری کوچک و رنگ طلایی پررنگ داشت.

از میان تلفن های همراه این لیست، گوشی Xelibri 6 عجیب ترین بود، چون در واقع با هدف عجیب و غریب بودن طراحی شده بود. برخی از این گوشی ها تصادفی عجیب از آب درآمدند، اما زیمنس از عمد گوشی خود را به این شکل ساخت و پیروز هم شد.

منبع: فرادید
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2170

به "عجیب و غریب ترین تلفن های همراهِ تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب و غریب ترین تلفن های همراهِ تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید