نمی توان دور ایران دیوار کشید، ضرورت رعایت ارکان اقتصاد مقاومتی

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، احمد همتی غروب پنج شنبه در حاشیه همایش اختراعات کشور به میزبانی استان سمنان، ضمن بیان اینکه آرامش و ثبات به کشور یاری می نماید تا مسیر توسعه طی گردد، تأکید کرد: آنچه امروز دیده می گردد این است که عده ای درصدد برهم زدن ثبات هستند و یا بی ثباتی را تشدید نمایند، اگر این فرد و یا افراد خارج از کشور باشند و غیر ایرانی باشند تکلیف روشنی دارند چراکه دوست ندارند کشورمان بااین همه ظرفیت به ثباتی برسد که به توسعه پایدار انجامد اما تعجب آنجا است که عده ای در داخل کشور نیز به این امر دامن می زنند.

نمی توان دور ایران دیوار کشید، ضرورت رعایت ارکان اقتصاد مقاومتی

وی بابیان اینکه این تعجب آن موقع بیشتر می شوند که مدعیان به بی ثباتی دامن بزنند، تأکید کرد: دو احتمال برای این افراد وجود دارد نخست اینکه شرایط را نمی دانند و یا اینکه منافعی در بی ثباتی دارند و گاهی نیز ترکیب این دو؛ آن موقع است که فاجعه در کشور رخ می دهد که شرایط نامساعد می شود این امر در بخش خلاقیت نیز دیده می شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت های داخلی

عضو خانه ملت گفت: جوانان و دانشگاهیان ما استعدادهای بسیار بالایی درزمینه های مختلف دارند اما به دلیل همان بی ثباتی، خنثی می شود و یا بهره وری ندارد، استعداد وقتی بروز می نماید که زمینه مناسب برای رشد آن وجود داشته باشد که همانا ثبات و آرامش کشور، مدیریت باثبات کشور و برنامه ریزی، مدیران کارآمد و ... محسوب می شود.

همتی بابیان اینکه باید چشم اندازی روشن را در کشور ایجاد کرد که جوان در سایه آن فراوری محتوا و فکر کند، گفت: این امر سبب می شود تا جوانان استعدادهایشان را بروز دهند که مسئولیت اصلی آن به سیاست گذاران کشور برمی شود اما همه باید دست به دست دهیم تا این امر تحقق یابد.

وی اضافه کرد: عده ای قلیل اما تأثیرگذار هستند چراکه ابزار در اختیار دارند این عده اصرار دارند که یا باید خودمان دور کشور دیوار بکشیم و یا بازی را بر هم می زنیم و بسیاری از موارد این امر را نیز اتفاق افتاده اند، از همین تئوریسین های این چنینی پرسش شده که کدام کشور در جهان هستند که قطع ارتباط نموده و توسعه پیدانموده است؟ می گویند کره شمالی! و این تفکری است که در جامعه ما می خواهد بازیگر باشد اما خوشبختانه مردم و دانشگاهیان این امر را تشخیص داده اند.

ضرورت رعایت ارکان اقتصاد مقاومتی

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه همچنین با ابراز اینکه اقتصاد مقاومتی ارکانی دارد که درون زایی و برون گرایی در زمره آن ها است، گفت: یعنی باید بتوان از هر ظرفیت داخلی به خوبی استفاده کرد و به هر بهانه ای به آن ها انگ نزنیم و حتی الامکان در حوزه نیروهای نخبه جذب حداکثری را اجرا کنیم و در کار آن با کشورهای جهان رابطه داشته باشیم و این را نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم نموده اند که به جز دو کشور یکی رژیم اشغال گر و دیگری آمریکا با این شرط که عدم استفاده از لوازم مصرفی باشد، می توانیم با سایر کشورها مراوده داشته باشیم.

همتی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در ارتباط با آمریکا عدم استفاده از لوازم مصرفی رخ دهد و این کاملاً شفاف است که ما می توانیم به جز این موارد در سایر بخش ها مانند فنّاوری استفاده کنیم، تأکید کرد: معظم له فرمودند، ما باید با شرق و غرب ارتباط داشته باشیم اما برخی با استفاده از بیت المال و صداوسیما که مربوط به همه مردم است، نظرات شخصی یک دو درصد افراد کشور را غالب نمایند.

وی اضافه کرد: برخی در تلویزیون ظاهر می شوند و با همفکرانشان می گویند قطع کامل ارتباطات، و معتقد هستند خودمان در داخل کشور می توانیم فکری به حال خودمان کنیم لذا باید گفت صداوسیما می بایست حرف تمام مردم و سیاست های کلی نظام را مطرح کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 66

به "نمی توان دور ایران دیوار کشید، ضرورت رعایت ارکان اقتصاد مقاومتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توان دور ایران دیوار کشید، ضرورت رعایت ارکان اقتصاد مقاومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید