تور عمان لحظه آخری: وعده اوجی برای تأمین سوخت شناور های مسافری چابهار، عمان با نرخ یارانه ای

به گزارش آناسی، سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از قول مساعد دولت و وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانه ای به شناور ها و کشتی های مسافری در راستا دریایی چابهار به عمان اطلاع داد.

تور عمان لحظه آخری: وعده اوجی برای تأمین سوخت شناور های مسافری چابهار، عمان با نرخ یارانه ای

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین عباس نژاد گفت: این سازمان در سالیان اخیر در راستای رونق مسافربری بین المللی دریایی و رونق کسب و کار پایدار در این حوزه، ترمینال های مسافری دریایی مناسبی را در بعضی بنادر از جمله بندر بوشهر، بندر چابهار و بندر خرمشهر راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد:، اما از چند سال گذشته و پس از اعمال تغییرات در نحوه توزیع سوخت و اعمال سهمیه ها، نرخ سوخت گازوییل مورد احتیاج شناور های مسافری در سفر های بین المللی با نرخ آزاد و غیر یارانه ای محاسبه شد و همین امر موجب افزایش هزینه های ناوگان مسافری دریایی و به تبع آن با توجه به عدم صرفه مالی برای افزایش نرخ بلیت موجب کاهش شدید این سفر ها شد ه است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شرح داد: خوشبختانه طی دهه اخیر ظرفیت های ویژه ای در توسعه گردشگری دریایی و رونق سفر های بین المللی بین بنادر ایران و کشور های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان فراهم شده است و بالتبع آن طی سالیان اخیر متقاضیان به کارگیری شناور های مسافری و تفریحی در راستا های بین المللی نیز افزایش یافت و سرمایه گذاران ایرانی نیز در زمینه خرید کشتی های مسافری استاندارد اقدامات ارزنده ای را تدارک دیدند.

وی اضافه کرد: در مکاتبات متعدد از وزارت نفت درخواست شده است در راستای حمایت از توسعه دریامحور و اشتغالزایی در استان های ساحلی و رونق کسب و کار پایدار در حوزه حمل و نقل بین المللی مسافری و گردشگری دریایی و ارائه مشوق به بخش خصوصی، در شرایط فعلی که نرخ سوخت گازوییل مورد احتیاج شناور های مسافری در سفر های بین المللی با نرخ آزاد و غیریارانه ای محاسبه می گردد، سوخت شناور های مسافری در راستا های بین المللی از جمله بندر چابهار-مسقط و بندر بوشهر-دوحه مشابه شناور های سنتی (با نرخ حمایتی 80 درصد سوخت مورد احتیاج در هر سفر به نرخ یارانه ای و 20 درصد به نرخ بانکرینگ) محاسبه و تخصیص داده گردد.

عباس نژاد اعلام کرد: در اولین گام و طی پیگیری های اخیر وزیر راه و شهرسازی، معاون مالی رییس جمهور، معاونت دیپلماسی مالی وزارت خارجه، سازمان بنادر و استاندار سیستان و بلوچستان از دولت و وزارت نفت، مقرر شد وزیر نفت در مورد تامین سوخت شناور مسافری راستا چابهار به عمان با نرخ یارانه ای مساعدت لازم را به عمل آورد.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر ابراز امیدواری کرد با مساعدت وزارت نفت، سوخت یارانه ای به شناور های فعال در سایر خطوط مسافری دریایی بین المللی نیز تعلق گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2118

به "تور عمان لحظه آخری: وعده اوجی برای تأمین سوخت شناور های مسافری چابهار، عمان با نرخ یارانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: وعده اوجی برای تأمین سوخت شناور های مسافری چابهار، عمان با نرخ یارانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید