پنتاگون بزرگ ترین رزمایش نظامی روسیه و چین را زیر نظر دارد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، لینکولن بلوم فیلد (Lincoln Bloomfield) از مقامات سابق امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی اِن بی سی گفت: وزارت دفاع آمریکا پنتاگون رزمایش نظامی مشترک روسیه و چین را از نزدیک زیر نظر دارد.

پنتاگون بزرگ ترین رزمایش نظامی روسیه و چین را زیر نظر دارد

لینکولن بلوم فیلد در این خصوص گفت: پنتاگون توانمندی های نظامی این دو کشور و سرمایه گذاری های روسیه و چین در این رزمایش را مورد توجه قرار می دهد.

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه اعلام نموده است که رزمایش وِستوک (شرق) 2018 که بزرگترین رزمایش نظامی روسیه است، شروع گردیده است.

بر اساس این خبر، بیش از 300 هزار نظامی روس از جمله 6 هزار چتر باز در این رزمایش مشارکت خواهند داشت و در این رزمایش تمرین های نظامی گروه های مختلف نظامی روسی به منظور حفظ امنیت نظامی این کشور بازآفرینی خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام نموده که چنین رزمایشی با هدف اطمینان از آمادگی نهادهای نظامی و تنظیم و برنامه ریزی هماهنگی میان نیروهای زمینی و دریایی و بهبود مهارت های فرماندهان و مقرهای فرماندهی در اداره نیروهای نظامی اجرا می گردد.

این رزمایش قرار است در دو مرحله اجرایی گردد و در مرحله اول این رزمایش نیروهای نظامی در شرق روسیه مستقر خواهند شد و تعداد نیروهای دریایی در مناطق دریایی شمال این کشور نیز افزایش پیدا خواهند کرد و در مرحله دوم فرماندهان نظامی اداره مشترک نیروهای نظامی را در عملیات های هجومی و دفاعی فرضی بر عهده خواهند داشت.

پیشتر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته بود که بیش از 300 هزار نیروی نظامی، 36 هزار تانک و خودروی زرهی، بیش از هزار بالگرد و پهپاد برای اجرای این رزمایش در نظر گرفته گردیده که بعد از رزمایش زَپُد (غرب)81 این رزمایش بزرگترین رزمایش تاریخ روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 42

به "پنتاگون بزرگ ترین رزمایش نظامی روسیه و چین را زیر نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون بزرگ ترین رزمایش نظامی روسیه و چین را زیر نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید