پکن: چین به قدرت دفاعی خود در برابر آمریکا واقعا احتیاج دارد

به گزارش آناسی، وزارت دفاع چین گفت: پکن به قدرت دفاعی خود در دریای جنوبی چین در برابر فرایند نظامی کردن منطقه از سوی آمریکا واقعا احتیاج دارد.

پکن: چین به قدرت دفاعی خود در برابر آمریکا واقعا احتیاج دارد

با تور ارزان چین بهار 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع چین امروز پنج شنبه اظهار داشت: پکن می تواند هر تاسیسات و تجهیزاتی را بخواهد در خاک خود مستقر کند و به قدرت دفاعی در دریای جنوبی چین در برابر فرایند نظامی کردن منطقه از سوی آمریکا واقعا احتیاج دارد.

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری ماهیانه خود تاکید نمود: آمریکا ترویچ دهنده واقعی فرایند نظامی کردن دریای جنوبی چین بوده است. ساخت و ساز تاسیسات نظامی چین در جزایر واقع در دریای جنوبی چین، واقعا ضروری است.

وی در ادامه توضیح داد: این حق مشروع چین است تا تاسیسات دفاعی را در سراسر سرزمین و خاک خود مستقر کند، چه در گذشته، چه حال، چه به صورت موقت چه دائم.

آمریکا اقدام چین در استقرار سامانه موشکی را تلاشی برای نظامی کردن منطقه توصیف نموده است. چین نیز بارها آمریکا را به نظامی کردن منطقه متهم نموده و بر این باور است که گشت های ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده آمریکا موجب افزایش تنش در منطقه و نگرانی ها نسبت به ثبات دریای جنوبی چین شده است.

ماه گذشته یک ناو جنگی آمریکا عمدا در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین اقدام به گشت زنی کرد.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 757

به "پکن: چین به قدرت دفاعی خود در برابر آمریکا واقعا احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: چین به قدرت دفاعی خود در برابر آمریکا واقعا احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید