پیامدهای کرونا دبیرکل ناتو را نگران کرد

به گزارش آناسی، ایرنا نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) روز پنجشنبه با بیان اینکه شیوع ویروس کوید 19 پیامدهای بزرگ اقتصادی دارد، تاکید کرد که نگران تاثیر کرونا بر بودجه های دفاعی اعضای پیمان است.

پیامدهای کرونا دبیرکل ناتو را نگران کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری ویدئویی، با بیان اینکه قادر به رویارویی با همه تهدیدات هستیم، افزود: این ویروس همه گیردر کوتاه مدت پیامدهای اقتصادی بسیار بزرگی بر بودجه های دفاعی خواهد داشت، اما من انتظار دارم اعضای ناتو از نظر سرمایه گذاری های دفاعی به تعهدات خود عمل کنند.

کشورهای عضو ناتو متعهد شده اند که در سال 2024 میلادی 2٪ از تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه های دفاعی اختصاص دهند.

9 کشور عضو ناتو در سال 2019 به این هدف دست یافتند و این موضوع در دستور کار همه جلسات ناتو قرار گرفته است.

استولتنبرگ گفت که امیدوار است بتواند برگزاری جلسه ای را با حضور وزیران امور خارجه کشورهای عضو پیمان در تاریخ 2 و 3 آوریل در بروکسل تنظیم کند اما هنوز تصمیم نهایی درباره چگونگی برگزاری این جلسه گرفته نشده است.

وی اظهار داشت:هدف برگزاری این جلسه است و ما اکنون ارزیابی می کنیم که آیا طبق معمول آن را با حضور اشخاص برگزارکنیم یا اینکه باید راه دیگری برای برگزاری آن پیدا کنیم.

اعضای چند هیات درجلسه چهارشنبه گذشته در سطح سفیران به تمایل برای دعوت وزیران خارجه به بروکسل اعتراض کردند، در حالی که مقامات بلژیک اقدامات قرنطینه را اعمال کرده اند.

به گفته یک مقام اروپایی بسیاری از وزیران عضو ناتو قادر به جابجایی نخواهند بود.

پیش بینی می شود شیوع ویروس همه گیر در بسیاری از کشورهای عضو ناتو به اوج خود برسد اما یک دیپلمات گفت که استولتنبرگ در این زمینه قانع نشده است.

دبیرکل ناتو گفت: از نظر ما باید بین محافظت از مردم و اطمینان از اینکه ناتو می تواند در این شرایط سخت کار کند، تعادل ایجاد شود.

استولتنبرگ کنفرانس مطبوعاتی خود را با این توصیه تمام کرد: تا جایی که می توانید در منازل خود باقی بمانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 977

به "پیامدهای کرونا دبیرکل ناتو را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای کرونا دبیرکل ناتو را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید