کنایه بوریس جانسون به اتحادیه اروپا

به گزارش آناسی، خبرنگاران : نخست وزیر انگلیس با کنایه درباره اتحادیه اروپا گفت: کوشش می کنیم تا درخواست های معقول طرف اروپایی را اجابت کنیم.

کنایه بوریس جانسون به اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بوریس جانسون مطرح کرد که مذاکرات دو طرف در شرایط سختی قرار گرفته است. وی با بیان این ادعا که لندن تا حد ممکن کوشش می نماید تا درخواست های معقول طرف اروپایی را اجابت کند توضیح داد: به رغم اینکه فاصله اختلافات کم شده اما همچنان بعضی مسائل اساسی باقی مانده است.

نخست وزیر انگلیس مطرح کرد که اگر در فرصت باقی مانده توافق حاصل نشد، انگلیس مانند و اتحادیه اروپا مانند دوست یکدیگر را ترک نموده و آینده روابط دو طرف مشابه معیارهای رابطه اتحادیه با استرالیا خواهد بود. دو طرف در این گفت وگو توافق کردند تا در تماس نزدیک با یکدیگر باشند.

رئیس کمیسیون اروپا دیروز (چهارشنبه) برای اولین بار از پیشرفت در واپسین روزهای مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا اطلاع داد.

فون درلاین با ایراد سخنانی در مجلس اروپا بیان داشت که هنوز قادر به اعلام قطعی توافق یا عدم توافق با انگلیس نیست؛ اما می تواند اعلام کند که جهت رسیدن به توافق پیدا شده است. وی اضافه نمود: این جهت خیلی باریک است اما وجود دارد.

رئیس کمیسیون اروپا شرح داد که دو طرف برای عبور از بسیاری از اختلافات، به راهکار هایی رسیده اند اما هنوز مساله دسترسی به آب های غنی سواحل انگلیس برای صیادان اروپایی و شرایط برابر برای نیروی کار دو طرف حل نشده است.

او با این حال خاطر نشان کرد که اختلاف نظر بر سر نقش دیوان دادگستری اروپا در اختلاف های طرفین به طور عمده برطرف شده و لذا روزهای آینده سرنوشت ساز خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1510

به "کنایه بوریس جانسون به اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه بوریس جانسون به اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید