کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلسم پروژه های عمرانی ، خواب پروژه ها در برزخ بی پولی

به گزارش آناسی، کهگیلویه را باید سرزمین طلسم پروژه ها نامید؛ پروژه هایی که در گذر زمان فرسوده شده و به خواب عمیق فرورفته اند تا حتی زمان کلنگ زنی آنها از یادها برود.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلسم پروژه های عمرانی ، خواب پروژه ها در برزخ بی پولی

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، بسیاری از پروژه ها در این شهرستان آنقدر زمانبر هستند که در زمان افتتاح یادمان می رود چه تاریخی شروع به کار شده اند و تا سررسید وعده تکمیل چه دوران طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته اند.

بعضی پروژه ها با پیشرفت لاک پشتی راستا کندِ اجرای عملیات را طی می نمایند و بسیاری نیز به خواب ابدی فرورفته اند که شاید معجزه ای آنها را دوباره روی ریل حرکت قرار دهد.

این شهرستان سال هاست اسیر بی توجهی، کم لطفی مسئولان و بی مهری همه دولت ها است؛ کهگیلویه با وجود سرآمد بودن در پرورش نیروی انسانی توانمند نقاب محرومیت بر چهره دارد و رنگ پیشرفت به خود ندیده است.

پروژه های بی سرانجامی در این شهرستان کلنگ زنی شده که در گذر زمان زخمی مانده اند؛ دولت ها یکی پس از دیگری روی کار آمدند و تغییر و تحولات مدیریتی شاید به اجرای پروژه های جزئی یاری کردند، اما در شکستن طلسم پروژه های مهم نیمه تمام مؤثر واقع نشدند و عمق محرومیت همچنان به قوت خود باقی است.

انتظار می رود استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس طی نشستی به آنالیز شرایط پروژه ها بپردازند و برای برطرف موانع و مسائل موجود چاره اندیشی نمایند.

پتروشیمی، سیمان سپو، تأمین آب حومه غربی، سدها، جاده پاتاوه، جاده دهدشت به چاروسا و دیشموک، آبرسانی به چهارشهر و ورودی های دهدشت نمونه هایی از پروژه های نیمه تمام است که روضه نبود اعتبار برای آن ها در همه جلسات مسئولان به گوش می رسد.

سال 1386 بود که با حضور مسئولان وقت کلنگ احداث پتروشیمی در زمین های صحرای کلاچو زمین را زخم کرد و تابلو محل احداث پتروشیمی در گوشه ای از این دشت نشانه گذاری شد. طی سال های 96 تا 98 رنگ پیشرفت به خود گرفت و خاک برداری و احداث ساختمان های غیرصنعتی با پیگیری های نماینده مردم در مجلس دهم انجام شد، اکنون اما معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این طرح است.

سال 1373 با سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی این پروژه ملی شروع شد. با این حال 24 سال از پروژه منتسب به رهبری می گذرد و هنوز در پیچ و خم تکمیل مانده است.

عملیات اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی با هدف آبیاری بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از سال 1389 شروع شد؛ طرحی که نویدبخش تحول در بخش کشاورزی بود، اما پیشرفت لاک پشتی آن سررسید وعده ها در افتتاح را به آینده های دور و دراز نوید می دهد.

این طرح چند سالی راکد ماند و تا سال 97 تنها 24 درصد پیشرفت داشت. در سفر استاندار که اردیبهشت ماه 1397 اجرا شده بود، خبر ازسرگیری عملیات آن تیتر رسانه ها شده بود، اما مدت هاست تعطیل است.

آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام از سد کوثر طرحی بود که اردیبهشت سال 96 با حضور حمید چیت چیان، وزیر وقت نیرو، کلنگ زنی شد و وعده 2ساله برای تکمیل داده شد. وزیر نیرو در آیین کنلگ زنی این طرح گفته بود که از طرح های مهم کشور در زمینه تأمین آب است و دولت از آن حمایت ویژه خواهد نمود، با این حال طرح راکد ماند.

کمتر پروژه ای در این شهرستان در موعد مقرر تکمیل می گردد و به بهره برداری می رسد و می توان ادعا داشت روبان هیچ پروژه در فرایند زمانی تعریف شده قیچی نشد.

تا زمانی که اعتبارات قطره چکانی باشد سهم کهگیلویه کوله باری از معضلات و کارهای طلسم شده ای است که به نتیجه نمی رسند و تا نیمه راه پیش می فرایند و متوقف می شوند.

بازار عزل و نصب ها اما این روزها داغ است؛ تیتر رسانه های محلی از آمدن ها و رفتن هایی حکایت دارد که با نگاه خوشبینانه راه روشن فردا را ترسیم خواهد نمود.

ذکر این نکته لازم است که اگرچه تغییر و تحول سازمانی به عنوان راهبرد توسعه اهمیت دارد و می تواند از روزمرگی کارکنان بکاهد، اما عزل و نصب های مدیریتی نباید دستخوش روابط سیاسی و انتخاباتی گردد. از نماینده مردم شهرستان در مجلس انتظار می رود برنامه و نقشه راهی برای حل و فصل مسائل شهرستان ترسیم کند و توانمندی و کارآمدی مدیران را بر نگاه جناحی و سیاسی آنها ترجیح دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1095

به "کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلسم پروژه های عمرانی ، خواب پروژه ها در برزخ بی پولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد سرزمین طلسم پروژه های عمرانی ، خواب پروژه ها در برزخ بی پولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید